Data publicării: 13.12.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.12.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Indicatorii economico - financiari prevăzuți în Bugetul de Venituri şi Cheltuieli rectificat al Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați pentru anul 2021, au fost fundamentați pe baza realizărilor din perioada ianuarie – noiembrie 2021 și prognoza evoluției lor în luna decembrie 2021.
Veniturile și cheltuielile propuse în proiectul de buget de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, îndeplinesc condițiile de a fi înregistrate în grupa de venituri și/sau cheltuieli, conform prevederilor Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 1802/2014 pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate și Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 2844/2016 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară.
În proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, Compania Națională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați nu prevede:
- cheltuielile financiare, au fost estimate în creștere cu 21,15%, cu suma de 38,40 mii lei.
Rezultatul brut (profitul) va rămâne la același nivel cu cel aprobat prin HG.nr.978/2021, în valoare de 2.300,31 mii lei.
Sursele de finanțare a investițiilor în valoare de 66.109,99 mii lei, propuse în proiectul de buget de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, au fost estimate în scădere cu 5,08 %, respectiv cu suma de 3.543,67 mii lei, față de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021 și sunt structurate astfel:
- sursele proprii – (amortizare și sume repartizate din profitul anului 2020 și din anii precedenți) în valoare 7.145,86 mii lei, se mentin la aceeași valoare ca în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul 2021;
- alocațiile bugetare, au fost estimate în valoare de 4.680 mii lei, în scădere cu 1,29 %, respectiv cu suma de 61 mii lei față de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2021 prin HG nr.978/2021;
- alte surse, din care fonduri externe nerambursabile POIM, au fost estimate în valoare de 54.284,13 mii lei, în scădere cu 6,03%, respectiv cu suma de 3.482,67 mii lei și reprezintă valoarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile POIM . Facem precizarea că, suma de 55.576 mii lei, aprobată de ordonatorul principal de credite la titlul bugetar 58 – alte transferuri - proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, se compune din suma de 1.291,87 mii lei, care reprezintă cheltuieli curente, evidențiate în Anexa 1- rd.40 și suma de 54.284,13 mii lei, care reprezintă cheltuieli de capital, detaliate în Anexa 4.
Cheltuielile de investiții programate pentru anul 2021, sunt corelate cu sursele de finanțare propuse la rectificare și prevăd atât scăderi cât și creșteri de sume la unele obiective de investiții în curs cât și la unele obiective noi de investiții.
Investițiile noi în valoare de 54.284,13 mii lei, sunt finanțate din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020 POIM, pentru:
- dezvoltare port Isaccea pentru reabilitare și modernizare infrastructură portuară, dezvoltare Port Tulcea etapa I, port Brăila pentru lucrări de infrastructură a sectorului portuar din incinta Bazinului Docuri, lucrări de infrastructură portuară pentru cheu dana 32 Port Docuri Galați și platforma Multimodală Galați Etapa II (proiect 16702).
Investițiile efectuate la imobilizările corporale existente pentru bunurile proprietate privată a companiei , s-a estimat suma de 3.753,76 mii lei, în scădere cu 5,78 % față de nivelul prevăzut în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021, scăderea fiind determinată de valoarea efectivă a lucrărilor finalizate (recertificări nave ).
Dotări (alte achiziții de imobilizări corporale) se prevede suma de 1.712,04 mii lei, în scădere cu 5,1% față de nivelul prevăzut în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021.
Alte cheltuieli de investiții pentru cheltuieli pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și alte studii aferente obiectivelor de investiții, s-a estimat suma de 1.680,06 mii lei, în creștere cu 23,74% pentru obiectivul nou: „Reabilitarea, extinderea și modernizarea infrastructurii portuare în Portul Măcin cu puncte de lucru Turcoaia și Gura Arman”.
Alte cheltuieli de investiții pentru lucrări de consultanţă şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor, s-a estimat suma de 80 mii lei, în scădere cu 33,33 % față de bugetul de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul 2021 prin HG nr.978/2021.
Propunerile mai sus menţionate, au avut ca și bază, prioritizarea proiectelor Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați în vederea încadrării în perioada de eligibilitate aferentă Programului de finanţare POIM 2014-2020.
Modificările propuse prin rectificarea bugetară atât la nivelul veniturilor și cheltuielilor totale cât și în structura acestora, au determinat modificări la nivelul cheltuielilor totale la 1000 lei venituri totale care au fost estimate în scădere cu 0,51% față de nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021.
Indicatorii economico - financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, au următoarele valori:
- productivitatea muncii în valoare de 141,94 mii lei/persoană, va ramâne la fel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;
- cheltuielile de natură salarială, în valoare de 8.545,37 mii lei, se menţin la acelaşi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;
- numărul de personal prognozat la finele anului 2021 de 141 salariați, se menţine la acelaşi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;
- numărul mediu de salariaţi de 141 salariați, se menţine la acelaşi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021;
- câștigul mediu lunar determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în valoare de 4.578 lei/salariat, va scădea cu 0,14 % față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021, datorită faptului că acele cheltuieli cu sporuri, prime și alte bonificații aferente salariului de bază (conform contractului colectiv de muncă), vor scădea cu 2,06% respectiv cu suma de 10,79 mii lei iar cheltuielile cu bonusurile, respectiv cheltuielile sociale prevăzute la art.25 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare vor crește cu 1,08%, respectiv cu suma de 10,79 mii lei, pe seama creșterii cheltuielilor sociale neprevizionate în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat în anul 2021, prin HG nr.978/2021, respectiv ajutoare de deces acordate salariaților pentru decesul unor membri ai familiilor acestora precum și ajutorul social acordat familiei datorită decesului unui salariat din cadrul sucursalei Tulcea, în conformitate cu prevederile contractului colectiv de muncă.
Facem mențiunea că acele cheltuieli sociale estimate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021, în valoare de 85,66 mii lei, au fost estimate în limita deductibilității fiscale, în cota de maxim 5%, aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, conform art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare.
Din acest fond se suportă inclusiv ajutoarele de deces, naștere, alte ajutoare financiare, tichete cadou, tichete creșă respectând prevederile Contractului Colectiv de Muncă.
Cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale în valoare de 900,94 mii lei, vor scădea cu 0,18% față de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, prin HG nr.978/2021.
Plăţile restante - compania şi-a propus să nu înregistreze plăţi restante la 31.12.2021.
În anul 2021, indicele de creştere al cheltuielilor de 9,25% este mai mare decȃt indicele de creştere al veniturilor de 4,48%.
Compania Națională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați va avea în vedere ca în execuția bugetară pe anul 2021, să respecte Instrucțiunile din O.M.F.P. nr.3818/2019, conform cărora indicele de creştere al cheltuielilor totale să nu depașească indicele de creștere al veniturilor totale.
Profitul brut în valoare de 2.300,31 mii lei, va rămâne la acelasi nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021 iar valoarea dividendelor cuvenite bugetului de stat în valoare de 396,16 mii lei, vor rămâne la același nivel ca în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021, aprobat prin HG nr.978/2021.
Compania Națională “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, nu înregistrează pierdere contabilă din anii precedenți.
Conducerea Companiei Naționale “Administrația Porturilor Dunării Maritime”- S.A. Galați, îşi propune să nu înregistreze plăti restante faţă de bugetul consolidat al statului sau față de alţi furnizori şi creditori ai unităţii, să urmărească permanent încasarea într-un ritm corespunzător a creanţelor în scopul încadrării în nivelul creanţelor restante propus prin proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat, să monitorizeze în permanenţă gradul de realizare al cheltuielilor totale în strânsă corelare cu gradul de realizare al veniturilor totale, urmărind îndeplinirea criteriilor de eficiență, propuse în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2021 .
Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, transmisă Ministerului Finanțelor cu adresa nr.3788/37685/16.09.2021.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului
Coordonate de contact
Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:
Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti
Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G
Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Propuneri primite
Propuneri primite de la |
Data receptiei |
Documente conexe
Prezentat în
Şedinţa
|
Data |
|
![]() |
![]() |
![]() |