Astăzi, 19.06.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societății “Informatică Feroviară” - S.A., filiala Companiei Naționale de Căi Ferate “C.F.R.” - S.A.
Scurtă descriere
Bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2025 pentru societatea “Informatică Feroviară” S.A. a fost realizat avându-se în vedere următoarele:
- programele de achiziţii de bunuri şi servicii pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora;
- aprobarea proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societății “Informatică Feroviară” - S.A. de către reprezentanții Consiliului de Administrație prin Hotărârea nr. 29, adoptată în ședința din data de 26.05.2025 și de către reprezentanții A.G.A, prin Hotărârea nr. 7 adoptată în ședința din data de 28.05.2025;
- nivelul realizărilor anului 2024;
- nivelul previzionat pentru anii 2025, 2026 și 2027, respectând structura și conceptul unui buget multianual.
Societatea “Informatică Feroviară” - S.A. a programat la data de 31.12.2025, un rezultat brut pozitiv (profit) în valoare de 2.490,88 mii lei, în procent de 43,46% față de nivelul profitului brut realizat în anul 2024, care a fost în valoare de 5.707,28 mii lei.
Repartizarea profitului net al societății, realizat la 31.12.2024, în valoare de 4.783,81 mii lei, este în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 64/2001, cu modificările și completările ulterioare și Memorandumului cu tema: „Mandatarea reprezentanților statului în Adunarea generală a acționarilor/Consiliul de administrație, după caz, la societățile naționale, companiile naționale și societățile cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru repartizarea unei cote de minim 90% din profitul net realizat al anului 2024 sub formă de dividende/vărsăminte la bugetul de stat” aprobat în ședința Guvernului din data de 27.03.2025.
Societatea acoperă integral, din profitul anului 2024, pierderea contabilă reportată provenită din anii precedenți, în valoare de 2.599,74 mii lei, după aprobarea conform hotărârii AGA nr. 4/28.05.2025 a propunerii de repartizare a profitului net al exercițiului financiar 2024.
Dividendele cuvenite acționarilor, aferente exercițiului financiar 2024, sunt în valoare de 1.879,72 mii lei, iar cele programate în anul 2025 sunt estimate în creștere cu 3,64%, respectiv la valoarea de 1.948,12 mii lei.
Nivelul veniturilor totale a fost estimat în proiectul de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2025, în valoare de 60.606,06 mii lei, în creștere cu 20,29% față de cele realizate la data de 31.12.2024, iar nivelul veniturilor din exploatare a fost estimat pe anul 2025, în valoare de 58.154,02 mii lei, în creștere cu 25,17% față de cele realizate la data 31.12.2024 și au o pondere în structură de 95,95% din totalul veniturilor estimate a se realiza în anul 2025, iar veniturile financiare în valoare de 2.452,04 mii lei au o pondere de 4,05%.
Nivelul cheltuielilor totale a fost estimat pe anul 2025, în valoare de 58.115,18 mii lei, în creștere cu 30,09% față de cele realizate la data 31.12.2024.
Cheltuielile de exploatare sunt în valoare de 58.084,72 mii lei, cu o pondere în structură de 99,95% din nivelul cheltuielilor totale, iar cheltuielile financiare sunt în valoare de 30,46 mii lei, în pondere de 0,05%.
În total cheltuieli din exploatare în valoare de 58.084,72 mii lei, cheltuielile cu bunuri și servicii în valoare de 12.816,37 mii lei dețin o pondere de 22,06%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” în valoare de 495,75 mii lei deține o pondere de 0,86%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 37.355,19 mii lei deține o pondere de 64,31% iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” în valoare de 7.417,41 mii lei deține o pondere de 12,77%.
Cheltuielile cu bunuri și servicii, în valoare de 12.816,37 mii lei, au fost programate în anul 2025, în creștere cu 72,29% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cheltuielile cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate, în valoare de 495,75 mii lei, au fost programate în anul 2025 în creștere cu 78,90% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cheltuielile cu personalul, în valoare de 37.355,19 mii lei, au fost programate în creștere în anul 2025 cu 13,03%, față de valoarea aprobată în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024, prin Ordinul comun MTI/MF/MMSS nr. 1804/4065/1878/2024.
Nivelul cheltuielilor de natură salarială programat, pentru anul 2025, la valoarea de 33.517,43 mii lei, a fost fundamentat având în vedere prevederile art. XXXIV, alin.(1) lit. a, b, d și (7) din OUG nr. 156/2024 și fost estimat în creștere cu 11,46% față de nivelul cheltuielilor de natură salarială în valoare de 30.071,96 mii lei, aprobate în anul 2024, prin Ordinul comun MTI/MF/MMSS nr. 1804/4065/1878/2024.
Creșterea cheltuielilor de natură salarială în anul 2025, în cuantum de 3.445,47 mii lei, se datorează influențelor stabilite pornind de la menținerea drepturilor de natură salarială aflate în plată la data de 30 noiembrie 2024 pentru numărul de personal realizat la finele acestui an, cât și creșterii acestora cu suma de 2.109,42 mii lei, prevăzută conform prevederilor art. XXXIV, alin.(7) din OUG nr. 156/2024, pentru un număr de 32 posturi vacante ce vor fi ocupate în anul 2025. Astfel, cheltuielile de natură salarială sunt compuse din:
- Cheltuieli cu salariile, în valoare de 30.907,22 mii lei;
- Bonusuri, în valoare de 2.610,21 mii lei, din care: 779,22 mii lei cheltuieli sociale, 1.571,82 mii lei contravaloare tichete de masă, 189,87 mii lei reprezentând cheltuieli privind participarea salariaților la profitul obținut în anul precedent, prevăzute cu respectarea prevederilor art. XXXIV alin. (1) lit. d) din OUG nr. 156/2024, 69,30 mii lei alte cheltuieli conform CCM, prevăzute potrivit prevederilor art. XII, lit.c) din O.U.G. nr. 156/2024.
Nu au fost prevăzute pentru anul 2025 sume pentru vouchere de vacanță.
Valoarea cheltuielilor de natură salarială realizate în anul 2024, în sumă de 27.895,03 mii lei, nu depășește nivelul valorii aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2024, prin Ordinul comun nr. 1804/4065/1878/2024.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 3.034,09 mii lei, au fost fundamentate în conformitate cu prevederile art. 37 și 38 din OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:
a) pentru directori - valoarea este de 1.142,96 mii lei;
b) pentru consiliul de administrație - valoarea este de 1.891,13 mii lei.
Alte cheltuieli de exploatare, în valoare de 7.417,41 mii lei, sunt estimate în creștere în anul 2025 cu 19,58% faţă de valorile realizate în anul 2024.
Indicatorii economico - financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, au următoarele valori:
- numărul de personal prognozat la finele anului 2025 este de 253 salariați, mai mare cu 32 persoane față de numărul de personal realizat la finele anului 2024;
- numărul mediu de salariați estimat pentru anul 2024 este de 235 salariați;
- productivitatea muncii, calculată în unități valorice pe total personal mediu, a fost programată în anul 2025 în valoare de 247,46 mii lei, în creștere cu 10,26% față de nivelul realizat în anul 2024;
- câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform OG nr.26/2013, cu modificările și completările ulterioare, prognozat în anul 2025 este în valoare de 11.541,96 lei/persoană, în creștere cu 5,26% față de câștigul realizat al anului 2024;
- sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2025, au fost estimate la nivelul de 7.305,61 mii lei, în creștere cu 18,36%;
- cheltuielile pentru investiții programate pentru anul 2025, în valoare de 7.117,36 mii lei;
- cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale, au fost estimate la valoarea de 958,90 lei.
Societatea “Informatică Feroviară” - S.A. estimează creanţe restante în valoare de 168,82 mii lei la finele anului 2025.
Bugetul de venituri și cheltuieli al Societății “Informatică Feroviară” - S.A. a fost supus analizei privind controlul financiar de gestiune, conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012, privind verificarea respectării prevederilor legale în fundamentarea bugetului pentru anul 2025.
În conformitate cu art. 6, alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2025, a fost supus consultării către reprezentanții salariaților Sindicatul Societății “Informatică Feroviară” - S.A.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.06.2025:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.06.2025
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
![]() |
![]() |
![]() |