Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Astăzi, 24 martie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: 

Ordin al viceprim-ministrului, ministrul transporturilor și infrastructurii pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 al Societății Comerciale “ROFERSPED ” - S.A.

 

Scurtă descriere

Fundamentarea proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2023 a avut în vedere, funcțiile pe care acest instrument trebuie să le îndeplinească și anume: funcția de previziune, funcția de control a execuției financiare și funcția de asigurare a echilibrului financiar al companiei.

Prin proiectul Bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2023, ca instrument de management financiar, compania îşi propune asigurarea resurselor financiare necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor către terţi,  atât din punct de vedere dimensional, pe total venituri şi cheltuieli, cât şi structural, pe fiecare categorie de venituri şi cheltuieli şi pe fiecare verigă organizaţională, rolul procesului de bugetare fiind cel de orientare a activității tuturor sectoarelor din cadrul companiei spre același obiectiv: rentabilitate, lichiditate, diminuarea riscurilor, etc.

Veniturile totale în valoare de 105.509,75 mii lei au fost estimate în scădere în anul 2023 faţă de cele realizate/preliminate în anul  2022 cu 20,39 %.

Veniturile de exploatare în valoare de 105.494,75 mii lei reprezintă 99,98% din veniturile totale, iar veniturile financiare în valoare de 15 mii lei reprezintă 0,02% din veniturile totale.

Veniturile din exploatare în valoare de 105.494,75 mii lei  au fost estimate în scădere  cu 20,17 % față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2022. 

Veniturile financiare, în valoare de 15 mii lei, sunt programate în scădere cu  96,16% față de  nivelul celor preliminate a se realiza în anul 2022.

Cheltuielile totale estimate pentru anul 2023, în valoare de 103.596,06 mii lei au fost fundamentate în funcţie de activităţile  concrete din programele de achiziţii de bunuri şi servicii, pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora, a programelor de investiţii şi dotări, în limita surselor legale de finanţare a acestora, a recalculării cheltuielilor de natură salarială şi a cheltuielilor de mandat.

Cheltuielile totale în valoare de 103.596,06 mii lei  au fost stabilite în directă corelaţie cu nivelul veniturilor totale pentru anul 2023, mai mici cu 19,89% faţă de cheltuielile totale preliminate/realizate  în anul 2022.

În structura cheltuielilor totale în valoare de 103.596,06 mii lei, cheltuielile  din exploatare în valoare de 103.284,11 mii lei, dețin o pondere 99,70% iar cheltuielile financiare în valoare de 311,95 mii lei dețin o pondere de 0,30%.

Cheltuielile de exploatare în valoare de 103.284,11 mii lei înregistrează o scădere cu 19,74% față de cele preliminate/realizate la data de 31.12.2022.

În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri și servicii, în valoare de 93.512,62 mii lei dețin o pondere de 90,54%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” în valoare de 55 mii lei deține o pondere de 0,05%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 9.551,75 mii lei deține o pondere de 9,25% iar  indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” în valoare de 164,74 mii lei, deține o pondere de 0,16%.

În structură,  cheltuielile cu bunuri și servicii, au fost programate în valoare de 93.512,62 mii lei, în scădere cu 19,93% față de cele preliminate/realizate în anul 2022.

Cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate,  în valoare  de 55 mii lei, au fost estimate în creștere cu 61,86%.

Cheltuielile cu personalul în valoare de 9.551,75 mii lei, au fost estimate în anul 2023,  în scădere cu 14,64 %, față cele aprobate în anul 2022 prin Ordinul comun nr. 397/684/1060/2022.

La fundamentarea cheltuielilor de natură salarială, s-au respectat prevederile art.63 din Legea nr.368/2022 – legea bugetului de stat pe anul 2023, cu privire la majorarea cheltuielilor de natură salarială, ținȃnd cont și de nivelul indicatorilor economici de performanță ai proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023 și de sumele reprezentând creșteri ale cheltuielilor de natură salarială aferente indicelui mediu de creștere a prețurilor prognozat pentru anul 2023.

Cheltuielile de natură salarială, în valoare de 8.667,27 mii lei, au fost estimate în creștere  cu 5,50%, respectiv cu suma de 452,19 mii lei,  faţă de cele aprobate în bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2022,  prin Ordinul comun nr. 397/684/1060/2022.

Creșterea cheltuielilor de natură salarială în cuantum de 452,19 mii lei se datorează:

- creșterii cheltuielilor de natură salarială, aferente indicelui mediu de creștere a prețurilor prognozat pentru anul 2023, cu suma de 217,59 mii lei, în conformitate cu  art.63 alin.(1) lit. a) din Legea bugetului de stat pe anul 2023 nr.368/2022.

Suma a fost calculată sub indicele de 9,6% aplicat la cheltuielile de natură salarială aprobate în bugetul anului 2022.

-  creşterii câştigului mediu brut pe salariat datorat majorării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată pentru anul 2023 şi alte cheltuieli de natură salarială aferente acestuia în valoare de 4,24 mii lei, în conformitate cu prevederile art.63, alin.(1) lit.b) din Legea nr.368/2022- legea bugetului de stat pe anul 2023;

-  creşterii cheltuielilor de natură salarială aferente reîntregirii acestora, pentru întreg anul 2023, determinate ca urmare a acordării unor creşteri salariale şi bonusuri în anul 2022,  cu suma de 230,36 mii lei,  în conformitate cu art.63 alin.(1) lit. c) din Legea bugetului de stat pe anul 2023 nr.368/2022.   

Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete,  în valoare de 564,17 mii lei,  au fost fundamentate  în conformitate cu prevederile  art. 37 alin.(2) și (3) din OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:

  1. pentru directori - valoarea este de 225,72 mii lei;
  2. pentru consiliul de administrație – valoarea este de 338,45 mii lei.

Durata mandatului, atât pentru directorat cât și pentru membrii Consiliului de Administrație, este  provizorie, mandatele fiind încheiate pe 4 luni cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.

Valoarea cheltuielilor de natură salarială preliminate/realizate în anul 2022, în sumă de 10.307,33 mii lei, depășește nivelul valorii aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli rectificat al anului 2022  prin  Ordinul comun nr. 397/684/1060/2022.

Alte cheltuieli de exploatare, în valoare de 164,74 mii leiau fost estimate în scădere  în anul 2023 cu 75,22 % faţă de valorile realizate/preliminate în anul 2022.

Cheltuielile financiare, în valoare de 311,95 mii lei,  au fost estimate în scădere  în anul 2023 cu 50,98 % faţă de valorile realizate/preliminate în anul 2022.

Rezultatul brut – societatea   a programat un rezultat brut pozitiv în valoare de 1.913,69 mii lei, în scădere cu 40,58% față de cel preliminat/realizat la data de 31.12.2022.

Sursele de finanţare a investiţiilor, prevăzute pentru anul 2023, în valoare de 510,45 mii lei, au fost estimate în scădere cu 10,78% faţă de cele  preliminate/realizate în  anul 2022 și sunt constituite din  surse proprii, respectiv amortizare și sume repartizate din profitul anului 2022. 

Cheltuielile pentru investiții pentru anul 2023,  în valoare de 510,45 mii lei, au fost estimate pentru anul 2023, în creștere cu 478,31 mii lei față de cele preliminate/ realizate la data de 31.12.2022.

Indicatorii economico – financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023, au următoarele valori:

-  productivitatea muncii  în unități valorice pe total personal mediu,  recalculată conform Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2023 - legea nr.368/2022, în valoare de 1.507,07 mii lei/persoană,  a fost estimată în creștere cu 9,48% față de cea preliminată/realizată  în anul 2022;

-  câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, recalculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013 și a Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2023 – legea nr.368/2022,  în valoare de 9.276,67 lei/salariat, a fost estimat în creștere cu 9,47 față de cel preliminat/realizat în anul 2022;

-  numărul de personal prognozat la finele anului 2023 de 69 salariați, a fost estimat în scădere cu 14 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2022 prin  Ordinul comun nr. 397/684/1060/2022;

 -  numărul mediu de salariaţi de  70 salariați  a fost estimat în scădere cu 13 salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli rectificat  pe anul 2022 prin  Ordinul comun nr. 397/684/1060/2022;

-  cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale în valoare de 981,86 mii lei, au fost estimate în creștere cu 0,63% față de cele preliminate/realizate la data de  31.12.2022;

-  plăţile restante – societatea nu  a estimat  plăţi restante la data de 31.12.2023;

- creanțele restante, în valoare de 6.950 mii lei, au fost programate în scădere cu 2,11% față de cele preliminate/realizate  la data de 31.12.2022;

-  indicele de scădere al cheltuielilor  de 19,89%  este mai mic decât indicele de scădere al veniturilor de 20,39%;

  - rezultatul brut, societatea  a programat un rezultat brut pozitiv în valoare de 1.913,69 mii lei, în scădere cu  40,58% față de cel preliminat/realizat la data de 31.12.2022.

   Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023 al Societății Comerciale “ROFERSPED” S.A. a fost avizat de către membrii  Consiliului de Administrație prin Hotărârea  nr. 02/31.01.2023 și aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor prin Hotărârea nr.01/31.01.2023.

   Societatea Comercială “ROFERSPED” S.A. nu are compartiment de control financiar de gestiune și nu are constituită organizație sindicală reprezentativă conform legii.

Realitatea datelor prezentate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023, aparține Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și organelor de conducere ale Societății Comerciale “ROFERSPED” S.A

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

 

Documentaţia poate fi consultată: 

  • pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în cadrul anunțului referitor la inițierea procedurii de consultare publică cu privire la prezentul proiect de act normativ
  • în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
  • proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Registratura Ministerului Transporturilor – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 04.04.2023:

□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos

□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;

□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00

Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)" 

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul  Registru propuneri (mt.ro)

 

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris. 

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 04.04.2023

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu

 

Documente conexe

Prezentat în

Şedinţa

Data

   
E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!