Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 05.05.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 17.05.2021

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2021 a fost întocmit cu respectarea următoarelor prevederi legale:

-prevederile art. 48, alin.(1), lit. b și  alin.(4) din Legea  nr.15/2021, Legea bugetului de Stat pe anul 2021 privind stabilirea cheltuielilor de natură salarială;

-ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară,  aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare;

-ordinul ministerului finanțelor publice nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia.

- alocațiile de la bugetul de stat prevăzute în Legea bugetului de stat pe anul 2021, nr.  15/2021;

- art. 21 din Legea privind finanţele publice nr.  500/2002 cu completările şi modificările ulterioare;

Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 pentru Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi s-a realizat avându-se în vedere urmatoarele:

- rezultatele obţinute în anul 2020, obiectivele şi direcţiile strategice cuprinse în planul de administrare şi planul de management, cu preponderenţă creşterea performanţelor economice în condiţiile întăririi disciplinei financiare;

-aprobarea proiectului privind bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi, de reprezentanții  Consiliului de Administrație,  prin Hotărârea adoptată în ședința din data de 08.04.2021;

-nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2021: 2,4%  așa cum reiese din Raportul privind situația macroeconomică pe anul 2021 și proiecția acestuia pe anul 2022-2024, elaborat de Ministerul Finanțelor Publice;

-nivelul total al cheltuielilor  a fost estimat astfel încât Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi să desfașoare activitatea în condiţii de siguranță în exploatare, în condiții normale  și de eficienţă economică;

-nivelul și structura cheltuielilor  au fost estimate având în vedere necesarul de materii prime, materiale, energie și apă, servicii și lucrări, prețurile estimate ale acestora, luând în calcul consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, cheltuielile cu taxele și impozitele calculate conform legii, etc;

-nivelul stabilit prin acte normative pentru costurile ce sunt prevăzute în legi speciale;

- planul de investiţii, dotări, sursele de finanţare;

-programul anual al achiziţiilor publice;

-planul de întreţinere şi reparaţii;

-luând în considerare necesitatea angajării cheltuielilor pe măsura realizării veniturilor, cheltuielile totale ale Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi  au fost majorate cu 8,52% comparativ cu nivelul cheltuielilor realizate la finele anului 2020 iar veniturile totale au fost majorate  cu 8,52% comparativ cu nivelul veniturilor realizate la finele anului 2020, astfel încât pentru anul 2020 regia înregistrează un rezultat brut echilibrat, având în vedere faptul că  primeşte subvenţie ca diferenţă între cheltuieli şi veniturile proprii;

- majorarea cheltuielilor de natură salarială a fost propusă pentru anul 2021, cu suma de 1.108 mii lei, care reprezintă creşterea cheltuielilor de natură salarială, aferentă reîntregirii acestora, pentru întregul an 2021, determinate de acordarea unor creşteri salariale în anul 2020. Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi nu a înregistrat pierderi și plăţi restante la data de 31 decembrie 2020, nu a programat pierderi şi/sau plăţi restante la 31.12.2021, sunt respectate condiţiile menţionate în Legea bugetului de stat pe anul 2020 nr. 15/2021, art.48, alin (1), lit.b și alin.(4);

-nivelul câștigului mediu brut pe salariat este programat pentru anul 2021 mai mic cu 4,04% fata de cel realizat la finalul anului 2020, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. 3 din O.G. nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară și ale art. 48, alin.(4) din Legea nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2021;

-cuprinderea în cadrul bugetului a influenţelor din aplicarea prevederilor O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat;

- sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2021 au fost estimate  în creștere  cu 24,94% fata de cele realizate la 31.12.2020 și vor fi asigurate din:

  • surse proprii în valoare de 12.344 mii lei (amortizare);
  • alocații de la buget în valoare de 69.300 mii lei;
  • alte surse asigurate din fonduri externe nerambursabile, în valoare de 59.437 mii lei.

-cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul 2021, vor fi în creștere față de cele realizate la 31.12.2020 cu 24,94%.

Indicatorii tehnico economici cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 au următoarele valori:

  • productivitatea muncii va creşte de la 77,01 mii lei/persoană la 89,78 mii lei/

persoană (16,59%);

  • cheltuielile de natură salarială programate în anul 2021 au fost majorate cu suma

de 1.108 mii lei (2,04%) față cele aprobate în anul 2020 și reprezintă  reîntregirea acestor cheltuieli  pe întreg anul 2021, determinată de acordarea unor creșteri  salariale în anul 2020;

  • numărul de personal prognozat la finele anului 2021 (748) se menţine la acelaşi

nivel cu cel prognozat la sfârșitul anului 2020;

  • câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură

salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în anul 2021, scade de la 6.391,48 lei (anul 2020) la 6.133,33 lei (cu 4,04%);

  • cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale rămân la acelasi nivel ca în anul

2020, în valoare  de 1.000 mii lei. Având în vedere specificul deosebit al regiei, la sfârşitul exerciţiului financiar  nu se înregistrează pierdere.

  • creanţele restante pentru anul 2021, au fost estimate în scădere față de cele

realizate  la 31.12.2020 cu 0,17%;

  • plăţile restante, regia şi-a propus să nu înregistreze plăţi restante.
  • indicele de creştere al cheltuielilor  de 8,52 %  ȋn anul 2021 este același cu indicele

de creştere al veniturilor de 8,52%.

 Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi primește subvenție pentru activitatea de exploatare ca diferență între cheltuielile efectuate şi veniturile proprii, cu încadrarea în indicatorii aprobați iar subvenția neutilizată va fi returnată la bugetul de stat, conform prevederilor legale;

  • Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi nu

înregistrează  pierdere contabilă din anii precedenți;

  • pentru anul 2021 se estimează un rezultat brut echilibrat;
  • bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2021 al Regiei Autonome „Administraţia

Fluvială a Dunării de Jos” Galaţi a fost aprobat prin Hotărârea C.A. din data de 08.04.2021  şi a fost supus controlului financiar de gestiune conform H.G. nr. 1151/2012 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune;

  • în conformitate cu art.6 (1) din OG 26/2013 proiectul de buget de venituri şi

cheltuieli pe anul 2021 a fost supus consultării organizaţiei de sindicat „Sindicatul Lucrătorilor de la Dunăre FARUL” din care fac parte salariaţii companiei.

Precizăm că sumele sunt actualizate conform filei de buget aprobată de ordonatorul principal de credite din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, transmisă Ministerului Finanțelor cu adresa nr.1145/13571/31.03.2021 și înregistrată sub nr.1009291-2021/02.04.2021

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare, Relaţia cu  Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!