Data publicării: 13.04.2021
Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 26.04.2021
Grup ţintă
Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.
Scurta descriere a reglementării:
Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2021 a fost întocmit cu respectarea următoarelor prevederi legale:
-prevederile art. 48 din Legea nr.15/2021, Legea bugetului de Stat pe anul 2021, privind stabilirea cheltuielilor de natură salarială;
-ordonanţa Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare;
-ordinul Ministerului Finanțelor publice nr. 3818/2019 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli al operatorilor economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia.
Elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021 pentru Regia Autonomă „Registrul Auto Român” s-a realizat avându-se în vedere următoarele:
-Hotarirea C.A. nr. 3/25.03.2021 privind aprobarea proiectului de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2021;
-nivelul mediu estimat al inflaţiei pe anul 2021: 2,4% așa cum reiese din Raportul privind situația macroeconomică pe anul 2021 și proiecția acestuia pe anul 2022-2024, elaborat de Ministerul Finanțelor Publice;
-nivelul realizărilor preliminate ale anului 2020;
-nivelul veniturilor totale care este corelat cu nivelul cheltuielilor totale, rezultatul brut fiind pozitiv;
- nivelul total al cheltuielilor care a fost estimat funcție de necesarul de materiale și servicii necesare desfăşurării în condiţii de siguranță în exploatare, precum și în condiții normale a activităţii;
- nivelul și structura cheltuielilor care au fost estimate având în vedere necesarul de materii prime, materiale, energie și apă, servicii și lucrări, prețurile estimate ale acestora, luând în calcul consumurile specifice normate, prevederile legale privind amortizarea mijloacelor fixe, contribuţiile stabilite de lege aferente drepturilor salariale, cheltuielile cu taxele și impozitele calculate conform legii, etc;
-nivelul stabilit prin acte normative pentru costurile ce sunt prevăzute în legi speciale;
-cheltuielile de natură salarială estimate pentru anul 2021 vor ramâne la același nivel ca și în bugetul de venituri și cheltuieli aprobat pentru anul 2020;
-nivelul câștigului mediu brut pe salariat programat pentru anul 2021 va fi mai mic decât nivelul realizat la finalul anului 2020, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (3) din O.G. nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitățile administrativ-teritoriale sunt acționari unici ori majoritari sau dețin direct ori indirect o participație majoritară și ale art. 48, din Legea nr. 15/2020 a bugetului de stat pe anul 2021;
-cuprinderea în cadrul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, a influenţelor din aplicarea prevederilor O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la drepturile aferente contractelor de mandat;
-planul de investiţii, dotări, sursele de finanţare;
-programul anual al achiziţiilor publice;
-planul de întreţinere şi reparaţii;
Indicatorii tehnico economici cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, au următoarele valori:
persoană (4%);
sfârșitul anului 2020;
salarială, calculat conform legii anuale a bugetului de stat, în anul 2021, scade cu 0,19%, de la 7.679,55 lei (2020) la 7.665,32 lei;
scădere cu 0,01%, față de cheltuielile realizate preliminat pentru anul 2020, de la 680,19 mii lei în anul 2020 la 680,12 mii lei în anul 2021;
restante la finalul anului 2020 și pentru anul 2021 şi-a propus să nu înregistreze plăţi restante;
preliminat la finalul anului 2020, de la 42 mii lei la 54 mii lei , cu 28,57%;
decȃt indicele de creştere al veniturilor (104%), Regia Autonomă „Registrul Auto Român” încadrându-se astfel în prevederile legislative ale O.G. nr.26/2013;
imobilizarilor, aferentă anului 2021 și parte din profitul realizat al anului 2020;
față de cel realizat preliminat în anul 2020, cu 4,02%.
Documente supuse consultării
Instrument de motivare
Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului
Coordonate de contact
Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:
Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Relaţia cu Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti
Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G
Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Propuneri primite
Propuneri primite de la |
Data receptiei |
Documente conexe
Prezentat în
Şedinţa
|
Data |
|