Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 10.04.2019

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.04.2019

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

DATE TEHNICE ALE INVESTIŢIEI (DESCRIEREA LUCRĂRILOR  PROIECTATE)

Lucrările s-au proiectat în concordanţă cu rezultatele studiilor de teren, a recomandărilor expertizelor tehnice şi dimensionărilor specifice.

Suprafaţa necesară de expropriat este estimată la 13,390 ha.

Profilul longitudinal    

În profil longitudinal s-a urmărit corectarea declivităţilor şi a racordărilor longitudinale, conform STAS 863-85.

Profilul transversal

Lăţimea proiectată a platformei drumului este de 9,00 m, din care 7,00 m parte carosabilă şi 2 x 1,00 m acostamente, din care benzi de încadrare consolidate pe 2 x 0,50 m lăţime.

Structura rutieră

Pentru adaptarea sistemului rutier la situaţia existentă a drumului au fost identificate 3 profile transversale respectiv:

  1. a) În extravilanul localităţilor se măreşte lăţimea părţii carosabile de la 6,00 m la 7,00 m în aliniament şi a platformei de la aprox. 7,50 m la 9,00 m, prin casete bilaterale.

Straturile rutiere în casetele de lărgire, până la nivelul carosabilului existent, sunt următoarele:

  • strat de balast:                 20 cm;
  • strat de piatră spartă:            25 cm;
  • strat din balast stabilizat:             16 cm;
  • anrobat bituminos:                        12 cm.

Peste acestea se execută îmbrăcăminte rutieră pe toată lăţimea părţii carosabile şi a benzilor de încadrare, din  2 straturi asfaltice:

- 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis cu criblură;

- 5 cm strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată.

Pentru corectarea profilului longitudinal, egalizare şi reprofilare transversală, la primul strat se adaugă un spor de mixtură, în funcţie de suprafaţa existentă.

Scurgerea apelor se asigură prin şanţuri sau rigole pereate amplasate pe ambele părţi ale drumului.

  1. b) În intravilanul localităţilor Şercaia, Părău şi Comana de Jos, unde au fost executate lucrări de reabilitare în anul 2015, lucrările necesare constau în mărirea lăţimii părţii carosabile şi a platformei drumului în spaţiul disponibil dintre fronturile construcţiilor existente şi adaptarea dispozitivelor de scurgerea apelor la această lăţime. Sunt prevăzute casete de lărgire pe o parte sau pe ambele părţi ale drumului, în soluţia descrisă mai sus. După realizarea stratului de legătură pe casete se prevede pe toată suprafaţa carosabilă 5 cm covor asfaltic din mixtura asfaltică stabilizată.

Scurgerea apelor în intravilan se realizează prin şanţuri şi rigole acoperite cu plăcuţe carosabile.

  1. c) În intravilanul localităţilor Veneţia de Jos, Cuciulata şi Fântâna se măreşte lăţimea părţii carosabile de la 6,00 m la 7,00 m, în limita lăţimii disponibile între construcţii şi proprietăţi. Întrucât pe aceste tronsoane de drum s-au executat numai lucrări de reparaţii a îmbrăcăminţii asfaltice, sistemul rutier are deficit de capacitate portantă şi este necesară consolidarea zonelor laterale ale drumului prin casete de lărgire şi ranforsarea sistemului rutier în următoarea soluţie:
  • reciclarea în situ a structurii rutiere existente pe o grosime de 20 cm, cu 10 cm aport de balast şi adaos de lianţi hidraulici;
  • 8 cm  strat de bază din anrobat bituminos;
  • îmbrăcăminte asfaltică în 2 straturi: 6 cm grosime stratul de legătură din beton asfaltic deschis cu criblură, 5 cm stratul de uzură din mixtură asfaltică stabilizată.

Lucrări de colectarea şi evacuarea apelor:

Pentru colectarea şi evacuarea apelor meteorice s-au prevăzut: amenajarea de şanţuri noi, rigole noi carosabile acoperite, drenarea zonelor umede cu drenuri longitudinale şi transversale, repararea şi prelungirea a 4 podeţe existente, refacerea unui număr de 55 podeţe existente necorespunzătoare, realizarea unui podeţ nou. Tipurile de podeţe proiectate sunt din elemente prefabricate tip P2, C2 şi podeţe dalate cu lumina de 2, 3 şi 4 m.

Pentru amenajarea acceselor la proprietăţi în intravilanul localităţilor s-au prevăzut 41 podeţe de acces din tuburi de polietilenă, corugat de înaltă densitate Ø 315 mm.

Lucrări de apărare şi consolidare:

  • consolidarea şi supraînălţarea zidului de sprijin existent din intravilanul localităţii Cuciulata pe o lungime de 450 m (km 17+030- km 17+480);
  • lucrări de reparaţii la zidul de sprijin existent din zidărie de piatră km 18+350 - km 19+110, ce susţine terasamentul şi împrejmuirea fabricii de ciment Hoghiz;
  • lucrări de reparaţii şi cămăşuire la zidul de sprijin existent din intravilanul localităţii Părău pe sectoarele km 3+930-km 3+955; km 3+985 - km 4+130; km 4+195 - km 4+220;
  • ziduri de sprijin noi de rambleu între km 7+380-km 7+410;
  • ziduri de sprijin noi de debleu pe sectoarele km 11+000- km 11+350 şi km 15+110- km 15+370 pentru asigurarea stabilităţii terasamentului şi a taluzelor de debleu adiacente drumului.

Lucrări de poduri

Pe traseul DN 1S sunt proiectate lucrări pentru 6 structuri, din care 2 poduri vor fi noi şi 4 poduri vor fi reabilitate.

Alcătuirea căii pe toate podurile/pasajele, conform AND 546/2013, este următoarea:

  • 4 cm mixtură bituminoasă stabilizată - MAS 16;
  • 4 cm beton asfaltic – BAP 16;
  • 2 cm protecţie hidroizolaţie cu mortar asfaltic turnat – MAT;
  • hidroizolaţie din membrană hidroizolantă.

 

 

Structuri noi

 

  1. Pod km 3+565 peste pârâul Părău

Dimensiunile de gabarit ale podului sunt următoarele (STAS 2924-91): lăţimea părţii carosabile 7,80 m; lăţime trotuare 3,00 m, lumina podului 30,70 m.

Podul a fost dimensionat la grupe de încărcări EUROCOD.

Infrastructura: s-au proiectat 2 culei tip radier fundate pe 2 rânduri de câte 4 coloane forate cu diametru de 1,08 m şi lungimea de 13,50 m. Zidurile întoarse şi zidul de gardă din beton vor face corp comun cu radierul. Suprastructura este constituită dintr-un tablier din beton armat alcătuit din 5 grinzi prefabricate cu o placă la partea superioară ce susţine partea carosabilă şi trotuarele. S-a prevăzut parapete de siguranţă tip H4b conform normativ AND 593-2012 şi parapete pietonal. Pe pod a fost prevăzută o gură de scurgere amplasată în faţa culeii C1. Pentru racordarea cu terasamentele au fost prevăzute dale de racordare. La capetele podului pe terasamente au fost prevăzute casiuri de descărcare şi câte o scară de acces. Racordarea terasamentului cu albia se face prin sferturi de con pereate, pe ambele părţi la culeea C1 şi pe partea stângă la culeea C2.

Lucrări în albie: sub pod s-au prevăzut degajări ale albiei. Fundaţiile pilelor podului existent se menţin, având rolul de protecţie a albiei şi pentru podul nou. Între radierele podului nou şi fundaţiile pilelor podului vechi se realizează o protecţie a albiei cu pereu uscat din piatră brută.       

Lucrările pentru demolarea podului existent şi construirea noului pod se execută prin devierea circulaţiei pe varianta provizorie. Traversarea albiei se face pe un pod provizoriu de serviciu. Varianta provizorie de circulaţie, în lungime de 205 m a fost prevăzută pe partea dreaptă a drumului. Podul provizoriu este alcătuit dintr-un tablier de inventar de 18 m deschidere, montat pe culei provizorii din casete de beton umplute cu balast, montate pe o fundaţie din beton.

  1. Pod km 0+577 peste pârâul Găvan

DN 1S traversează pârâul Găvan la km 0+557 pe un podeţ dalat situat la ieşirea din localitatea Şercaia spre Hoghiz. Podeţul are o lumină de 4,20 m şi înălţime sub dală de 2,00 m, însă datorită secţiunii de scurgere insuficientă podeţul se va înlocui cu un pod nou cu lungimea totală de 19,30 m; lăţimea părţii carosabile de 7,80 m; lăţime trotuare =3,00 m; lumina podului= 8,38 m; înălţimea liberă sub pod: 2,52 m. Podul a fost dimensionat la grupe de încărcări EUROCOD.

Dimensionarea hidraulică s-a făcut la debitul de calcul cu probabilitatea de depăşire de 2%.

Infrastructura: s-au proiectat 2 culei tip radier fundate pe câte un şir de 5 coloane forate cu diametru de 1,08m şi lungimea de 12 m. Zidurile întoarse şi zidul de gardă din beton vor face corp comun cu radierul. Suprastructura este constituită dintr-un tablier din beton armat alcătuit din 17 grinzi prefabricate, înglobate într-o dală din beton armat. S-a prevăzut parapete de siguranţă tip H4b conform normativ AND 593-2012 şi parapete pietonal. Pentru racordarea cu terasamentele au fost prevăzute dale de racordare. La capetele podului pe terasamente au fost prevăzute casiuri de descărcare şi câte o scară de acces.       

Lucrări în albie: amonte şi aval de pod pe lungimi de câte 25 m s-au prevăzut lucrări de reprofilare şi protecţie a albiei cu pereu din dale de beton atât la radier cât şi pe taluze. Pentru prevenirea eroziunilor la capetele albiei regularizate au fost prevăzute fundaţii din beton şi saltele din anrocamente.

Lucrările pentru demolarea podeţului existent şi construirea noului pod se execută prin devierea circulaţiei pe varianta provizorie. La traversarea pârâului s-a prevăzut un pod provizoriu de serviciu.  Varianta provizorie de circulaţie cu lungimea de 200 m a fost prevăzută pe partea stângă a drumului. Podul provizoriu este alcătuit dintr-un tablier de inventar de 10 m lungime, montat pe culei provizorii din casete de beton umplute cu balast, montate pe o fundaţie directă din beton.

Structuri reabilitate

  1. Pod  km 7+929 peste pârâul Veneţia

Lungimea totală a podului este de 26,35 m; lăţimea părţii carosabile 7,80 m; lăţime trotuare 3,50 m.

La infrastructură sunt prevăzute următoarele lucrări: curăţarea betonului elevaţiei pilei, curăţarea armăturilor riglei pilei prin sablare, suplimentarea armăturilor şi cămăşuirea acesteia; protejarea elevaţiei pilei cu mortare speciale, aplicate de la rostul elevaţie-fundaţie; demolarea zidurilor de gardă, supraînălţarea acestora şi betonarea lor cu asigurarea rostului faţă de suprastructură, a reazemelor pentru plăcile de racordare şi spaţiului pentru dispozitivul de rost; demolarea şi refacerea consolelor de trotuar de la zidurile întoarse, în concordanţă cu cele de la suprastructură; degajarea elevaţiilor culeelor până la rostul elevaţiei – fundaţie şi curăţarea betonului; injectarea eventualelor fisuri în elevaţie; repararea locală a betoanelor elevaţiilor prin aplicarea de mortare speciale cu rezistenţă şi aderenţă ridicate şi protecţia acestora prin cămăşuire.

La suprastructură sunt prevăzute următoarele lucrări: demolarea suprastructurii existente şi execuţia unei suprastructuri noi formată din: 10 grinzi de tip „I”; placă suprabetonare continuă inclusiv pe zona pilei în grosime de minim 22 cm din beton. Se vor monta parapete pietonale şi de siguranţă pe ambele părţi ale podului.

Racordarea cu terasamentele prevede următoarele lucrări: lărgirea platformei corelată cu lăţimea podului, prelungirea trotuarelor la ambele capete ale podului; montarea plăcilor de racordare, inclusiv a prismului de balast; repararea betonului elevaţiilor aripilor, supraînălţarea acestora prin executarea de coronamente  noi, degajarea podeţelor ce străpung elevaţiile aripilor; pereerea taluzurilor de la capetele podului; realizarea scărilor de acces în albie şi amenajarea casiurilor; prelungirea aripilor cu ziduri din gabioane şi execuţia scărilor de acces şi a casiurilor de descărcare; semnalizarea podului şi marcarea căii pe pod şi a intersecţiilor de la capete.

Lucrările în albie sunt: lucrări de curăţire a albiei şi taluzurilor din zona podului. S-a prevăzut prelungirea tuturor aripilor cu ziduri de sprijin din gabioane de 5,00 m lungime. Gabioanele elevaţiilor se aşează pe o saltea din gabioane de 50 cm grosime.

Partea carosabilă a podului este încadrată de borduri denivelate din beton şi parapete de siguranţă deformabile de tip H4b, iar trotuarele sunt încadrate la exterior de parapete pietonale.

Lucrările de reparaţii la pod se vor realiza sub circulaţie pe jumătate din lăţimea părţii carosabile.

  1. Pod km 12+907 peste pârâul Comana

Lungimea totală a podului este de 32,45 m; lăţimea părţii carosabile 7,80 m; lăţime trotuare 3,00 m. La infrastructură sunt prevăzute următoarele lucrări: degajarea elevaţiei pilei până la rostul elevaţie – fundaţie, curăţarea betonului elevaţiei şi a riglei pilei, curăţarea prin sablare a armăturilor neacoperite şi ruginite de la elevaţie şi riglă; injectarea fisurilor; suplimentarea armăturilor şi cămăşuirea elevaţiei pilei şi a riglei acesteia; demolarea zidurilor de gardă la culei, supraînălţarea şi betonarea lor, cu asigurarea rostului faţă de suprastructură, a spaţiului pentru dispozitivele de rost şi a reazemului pentru plăcile de racordare; demolarea şi refacerea consolelor de trotuar de la zidurile întoarse, în concordanţă cu celelalte console de la suprastructură; degajarea elevaţiilor culeelor până la nivelul rostului elevaţie – fundaţie, curăţarea betonului elevaţiilor, injectarea fisurilor şi cămăşuirea elevaţiilor culeelor.

La suprastructură sunt prevăzute următoarele lucrări: demolarea suprastructurii existente şi execuţia unei suprastructuri noi alcătuită din 9 grinzi de tip „I”; placa de suprabetonare continuă inclusiv pe zona pilei în grosime de minim 22 cm din beton. Se vor monta parapete pietonale şi de siguranţă pe ambele părţi ale podului.

Racordarea cu terasamentele prevede următoarele lucrări: lărgirea platformei drumului la ambele capete ale podului pe o lungime de 25 m; montarea plăcilor de racordare, inclusiv a prismului de balast; degajarea elevaţiilor aripilor până la nivelul rosturi elevaţie – fundaţie, îndepărtarea tencuielilor, cămăşuirea elevaţiilor şi supraînălţarea acestora prin executarea unui coronament; pereerea taluzurilor de la capetele podului pe o lungime de 10-15 m, realizarea scărilor de acces în albie şi amenajarea casiurilor; semnalizarea podului şi marcarea căii acestuia.

Lucrări în albie: degajarea albiei de obstacole. S-a prevăzut un prag de fund realizat din gabioane, la nivelul talvegului actual, la 10 m în aval de axul podului, respectiv la aproximativ 4,50 m aval de infrastructurile podului. Pragul de fund va fi protejat în aval de o saltea din anrocamente, cu lăţimea de 5,00 m.

Partea carosabilă a podului este încadrată de borduri denivelate din beton şi parapete de siguranţă deformabile de tip H4b, iar trotuarele sunt încadrate la exterior de parapete pietonale.

Lucrările de reparaţii la pod se vor realiza sub circulaţie pe jumătate din lăţimea părţii carosabile.

  1. Pod km 16+439 peste pârâul Lupşa

Lungimea totală a podului=18,20 m; lăţimea părţii carosabile de 7,80 m; lăţimea trotuarelor = 3,00 m şi o lumină de 11,05 m.

La infrastructură sunt prevăzute următoarele lucrări: demolarea zidurilor de gardă, supraînălţarea şi rebetonarea lor, asigurarea spaţiului pentru montarea dispozitivelor de rost, prevederea rostului cu suprastructura şi a spaţiului pentru reazemul plăcilor de racordare cu terasamentele; demolarea şi refacerea consolelor de trotuar, în concordanţă cu consola de trotuar de la suprastructură; degajarea elevaţiilor culeelor până la nivelul rostului elevaţie – fundaţie, curăţarea betonului elevaţiilor, injectarea fisurilor şi cămăşuirea acestora; repararea zonelor degradate local de la betoanele elevaţiilor prin aplicarea de mortare speciale cu aderenţă şi rezistenţă ridicate; prelungirea banchetei cuzineţilor la ambele capete şi ambele culei cu ancore încastrate în betonul existent.

La suprastructură sunt prevăzute următoarele lucrări: demolarea suprastructurii existente şi execuţia unei suprastructuri noi alcătuită din 9 grinzi de tip „I”; placă suprabetonare continuă, montare parapete pietonale şi de siguranţă pe ambele părţi ale podului.

Racordarea cu terasamentele prevede lucrările: lărgirea platformei rampelor la ambele capete ale podului pe o lungime de 25m, montarea plăcilor de racordare, inclusiv a prismului de balast, degajarea elevaţiilor aripilor până la nivelul rostului elevaţie – fundaţie, injectarea fisurilor, cămăşuirea elevaţiilor şi supraînălţarea acestora, execuţia zidurilor de sprijin în prelungirea aripilor existente, amonte şi aval pe malul drept şi aval pe malul stâng, pereerea taluzurilor rampelor la capetele podului, realizarea scărilor de acces în albie şi amenajarea casiurilor, semnalizarea podului şi marcarea căii.

Lucrările în albie sunt: degajarea şi reprofilarea albiei pârâului Lupşa în amonte şi aval de pod cu pereu din beton pe lungimea de 55m, plus racordarea pe 12m la albia existentă, atât în amonte cât şi în aval. In prelungirea aripilor existente s-au proiectat  ziduri de sprijin din beton.

Partea carosabilă a podului este încadrată de borduri denivelate din beton şi parapete de siguranţă deformabile de tip H4b, iar trotuarele sunt încadrate la exterior de parapete pietonale.

Lucrările de reparaţii la pod se vor realiza sub circulaţie pe jumătate din lăţimea părţii carosabile.

  1. Pasaj km 19+912 peste linia CF industrială a fabricii de ciment

Lungimea totală a pasajului=18,00 m; lăţimea parţii carosabile=9,00 m.

La infrastructură sunt prevăzute lucrările: demolarea zidurilor de gardă, supraînălţarea şi rebetonarea lor cu asigurarea rostului corespunzător cu antretoazele, a spaţiului pentru dispozitivele de acoperire a rosturilor şi a reazemelor pentru plăcile de racordare; demolarea şi refacerea consolelor de trotuar de la zidurile întoarse, în concordanţă cu consolele de trotuar de la suprastructură; degajarea elevaţiilor culeelor până la nivelul rostului elevaţie – fundaţie, îndepărtarea tencuielilor de la elevaţiile culeelor, curăţarea betonului, injectarea fisurilor şi cămăşuirea elevaţiilor culeelor, inclusiv prevederea de ancore în betonul vechi pentru conlucrare; montarea aparatelor de reazem noi.

La suprastructură sunt prevăzute următoarele lucrări: amenajarea unei variante de circulaţie provizorie cu amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată pentru devierea circulaţiei rutiere de pe pasaj, desfacerea parapetelor pietonale şi a trotuarelor, desfacerea căii, a hidroizolaţiei şi grinzilor tip fâşii cu goluri; demolarea zidului de gardă, a zidurilor întoarse, repararea şi consolidarea banchetei cuzineţilor; montarea grinzilor şi execuţia unei dale noi din beton, aşternerea hidroizolaţiei şi a straturilor căii pe pod, montarea bordurilor şi parapetelor de siguranţă.

Racordarea cu terasamentele prevede următoarele lucrări: lărgirea terasamentului rampelor şi corectarea profilului longitudinal; execuţia plăcilor de racordare cu terasamentul; degajarea elevaţiei culeilor şi a aripilor până la rostul elevaţie – fundaţie, îndepărtarea tencuielilor vechi, curăţirea şi prelucrarea suprafeţei betonului şi aplicarea unei protecţii din mortar special torcretat; supraînălţarea coronamentului aripilor cu beton armat şi conectori în betonul existent; montarea parapetelor de siguranţă pe rampe; executarea rigolelor de acostament şi a casiurilor de descărcare, precum şi a scărilor de acces pe ambele părţi ale drumului.

Partea carosabilă a pasajului este încadrată de borduri denivelate din beton şi parapete de siguranţă deformabile de tip H4b.

Lucrările de reparaţie ale pasajului se vor face cu închiderea circulaţiei pe pasaj şi devierea traficului pe varianta de ocolire provizorie ce se va amenaja pe partea dreaptă a acestuia. Varianta provizorie se desprinde din DN 1S la km 17+953, traversează calea ferată industrială a fabricii de ciment Hoghiz (simplă, cu ecartament normal) şi se racordează la drumul de acces al fabricii de ciment, pe care îl urmăreşte până la km 20+180, unde reintră pe DN 1S.

Intersecţii

Sunt prevăzute lucrări de amenajare ale intersecţiilor cu drumurile naţionale DN 1 şi DN 13, cu drumurile judeţene DJ 130B, DJ 130A, DJ 104K, drumurile comunale DC18, DC 20 şi str. Principală (în localitatea Comana de Jos), respectiv Strada Făgăraşului.

Racordarea străzilor şi drumurilor de exploatare la DN 1S

Pe toate drumurile laterale existente (de pământ, pietruite) s-a prevăzut consolidarea şi amenajarea zonei de racordare pe o lungime de 20 m. În cazul drumurilor de pământ, amenajarea constă în corectarea razelor de racordare la drumul national şi aşternerea unui strat de balast în grosime de 20 cm, peste care s-a prevăzut un strat de 5 cm mixtură asfaltică stabilizată. În cazul drumurilor pietruite s-a prevăzut scarificarea şi completarea pietruirii existente, urmată de aşternerea a 5 cm mixtură asfaltică stabilizată. Pentru amenajarea acceselor la proprietăţi în intravilanul localităţilor este prevăzută racordarea între drumul naţional şi intrarea în curţi cu strat din balast în grosime de 20-30 cm, protejat cu un strat din beton asfaltic de 3 cm.

Siguranţa circulaţiei

S-au prevăzut măsuri de siguranţă prin montarea de indicatoare rutiere de dimensiuni mari, oglinzi rutiere, marcaje longitudinale şi transversale, înlocuirea bornelor kilometrice şi hectometrice existente, parapete metalice tip H1, H2, H3.

Mutări şi protejări instalaţii

Reţelele de utilităţi pentru care s-au prevăzut lucrări de relocare sau protejare sunt următoarele: reţeaua aeriană de alimentare cu energie electrică de medie tensiune; reţeaua de distribuţie a gazelor naturale de redusă presiune

 

 

 

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

Anexa

 

 

  

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la ministerul Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor – Direcţia  Comunicare, Relaţia cu  Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

 
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!