Astăzi, 19.06.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societății „Telecomunicații C.F.R.” - S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
Scurtă descriere
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2025, a fost conceput ca un element de legătură între realizatul anului 2024 și bugetul previzionat pentru anii 2025, 2026 și 2027, respectând structura și conceptul unui buget multianual.
Veniturile totale în valoare de 78.836,15 mii lei, au fost estimate în creștere în anul 2025 faţă de cele realizate în anul 2024 cu 7,24 %, o creștere în valoare de 5.322,07 mii lei, respectiv de la suma de 73.514,08 mii lei (anul 2024) la suma de 78.836,15 mii lei (anul 2025).
În structură, veniturile de exploatare în valoare de 78.557,17 mii lei, care reprezintă 99,65% din veniturile totale, au fost estimate în creștere cu 7,25% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cifra de afaceri, care reprezintă veniturile din prestări servicii, a fost estimată în creştere cu 10,31% faţă de cea realizată în anul 2024.
Veniturile din serviciile prestate au fost estimate, în anul 2025, la valoarea de 73.301,05 mii lei, în creştere cu 10,49 % faţă de cele realizate în anul 2024 și vor fi realizate din serviciile prestate în baza contractelor de furnizare de servicii de telecomunicaţii.
Veniturile financiare, în valoare de 278,98 mii lei, sunt programate în creștere cu 3,56% față de cele realizate la data de 31.12.2024 și au o pondere de 0,35%.
Cheltuielile totale în valoare de 87.334,74 mii lei, au fost stabilite în directă corelaţie cu nivelul veniturilor totale, pentru anul 2025, în creștere cu 4,63% faţă de cheltuielile totale realizate în anul 2024.
În structura cheltuielilor totale în valoare de 87.334,74 mii lei, cheltuielile din exploatare în valoare de 87.325 mii lei dețin o pondere 99,99%, iar cheltuielile financiare dețin o pondere de 0,01%.
Cheltuielile de exploatare în valoare de 87.325 mii lei, înregistrează o creștere cu 4,63% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
În totalul cheltuielilor din exploatare, cheltuielile cu bunuri și servicii, în valoare de 12.079,21 mii lei, dețin o pondere de 13,83%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” în valoare de 1.270,73 mii lei, deține o pondere de 1,46%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 70.580,63 mii lei, deține o pondere de 80,82%, iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” în valoare de 3.394,43 mii lei, deține o pondere de 3,89%.
În structură, cheltuielile cu bunuri și servicii în valoare de 12.079,21 mii lei, au fost programate în anul 2025, în creștere cu 9,87% față de cele realizate în anul 2024.
Cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate în valoare de 1.270,73 mii lei, au fost estimate în creștere cu 14,73% în anul 2025 față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cheltuielile cu personalul, în valoare de în valoare de 70.580,63 mii lei, sunt estimate în anul 2025, în creștere cu suma de 3.323,95 mii lei față cele aprobate în anul 2024 în bugetul de venituri și cheltuieli, aprobat prin HG nr. 559/2024, respectiv de la 67.256,68 mii lei (anul 2024) la 70.580,63 mii lei (anul 2025).
La fundamentarea cheltuielilor de natură salarială, societatea a avut în vedere prevederile art. XXXIII, art. XXXIV alin. (1) lit. b), d) și e) și alin. (11) din OUG nr. 156/2024, cu modificările și completările ulterioare.
Cheltuielile de natură salarială, în valoare de 67.565,56 mii lei, sunt estimate în creștere cu 5,10% faţă de valoarea din bugetul aprobat al anului 2024, prin HG nr. 559/2024, înregistrând o creștere de la suma de 64.289,85 mii lei (anul 2024) la suma de 67.565,56 mii lei (anul 2025), fiind compuse din:
- Cheltuieli cu salariile, în valoare de 63.533,26 mii lei;
- Bonusuri, în valoare de 4.032,30 mii lei, din care:
• 813,91 mii lei cheltuieli sociale;
• 3.218,39 mii lei contravaloare tichete de masă.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 1.544,72 mii lei, au fost fundamentate în conformitate cu prevederile art. 37 alin.(2) și (3) din OUG. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:
• pentru directorat - valoarea este de 685,44 mii lei;
• pentru consiliul de administrație – valoarea este 859,28 mii lei.
Durata mandatului, atât pentru directorat cât și pentru membrii Consiliului de Administrație, este provizorie, mandatele fiind încheiate pe 4 luni cu posibilitatea prelungirii până la 6 luni.
Alte cheltuieli de exploatare, în valoare de 3.394,43 mii lei, au fost estimate în scădere în anul 2025 cu 18,30% faţă de valorile realizate în anul 2024.
Cheltuielile financiare în valoare de 9,74 mii lei, au fost estimate în anul 2025, în creștere cu 3,84% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Rezultatul brut este pierdere, care a fost estimată în scădere cu 14,61% în anul 2025, la valoarea de 8.498,59 mii lei, față de cel pierderea realizată la data de 31.12.2024 care a fost în valoare de 9.952,81 mii lei.
Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2025, în valoare de 5.223,63 mii lei, au fost estimate în creștere cu 69,64% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cheltuielile pentru investiții pentru anul 2025, în valoare de 1.488,11 mii lei, au fost estimate în creștere cu 82,45% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Indicatorii economico – financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, au următoarele valori:
- productivitatea muncii, în unități valorice pe total personal mediu, în valoare de 146,84 mii lei/persoană, a fost estimată în creștere cu 13,07 față de cea realizată în anul 2024;
- câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, în valoare de 10.397,45 lei/salariat, a fost estimat în creștere cu 9,90% față de cel realizat în anul 2024;
- numărul de personal prognozat la finele anului 2025 este de 536 persoane, estimat în scădere cu 45 față de numărul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 prin HG nr. 559/2024 și în scădere cu 19 față de nivelul realizat la finele anului 2024;
- numărul mediu de salariaţi de 535 salariați, a fost estimat în scădere cu 47 de salariați față de cel aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024 prin HG nr. 559/2024 și în scădere cu 29 salariați față de nivelul realizat la finele anului 2024;
- cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale în valoare de 1.107,80 lei, au fost estimate în scădere cu 2,43% față de cele realizate la data de 31.12.2024;
- plăţile restante, societatea nu a programat plăți restante la data de 31.12.2024;
- creanțele restante, în valoare de 2.700 mii lei, au fost estimate în scădere cu 13,69% față de cele realizate la data de 31.12.2024;
- indicele de creştere al cheltuielilor de 4,63% este mai mic decât indicele de creştere al veniturilor de 7,24%;
- rezultatul brut este pierdere, care a fost estimată la valoarea de 8.498,59 mii lei, în scădere cu 14,61% față de pierderea realizată la data de 31.12.2024.
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025 al Societății „Telecomunicații C.F.R.” - S.A., a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012.
În conformitate cu art.6 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 a fost supus consultării reprezentanților Uniunii Sindicatelor din Telecomunicații Feroviare.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.06.2025:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.06.2025
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
![]() |
![]() |
![]() |