Astăzi, 19.06.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2025 al Societății “Grup Exploatare și Întreținere Palat C.F.R.” - S.A.
Scurtă descriere
Societatea “Grup Exploatare și Întreținere Palat C.F.R.”- S.A. își acoperă cheltuielile conform prevederilor H.G. nr. 706/2002 din venituri proprii asigurate din chiriile încasate în baza contractelor de închiriere și prestări de servicii, precum și din valorificarea produselor reziduale urmare a operațiunilor de casare și valorificare a deșeurilor rezultate.
Veniturile totale, în valoare de 22.659,24 mii lei, sunt estimate în creștere în anul 2025 faţă de cele realizate în anul 2024 cu 3,88%.
Veniturile de exploatare, în valoare de 22.136,24 mii lei, reprezintă 97,69% din veniturile totale, iar veniturile financiare în valoare de 523 mii lei reprezintă 2,31% din veniturile totale.
Veniturile din exploatare în valoare de 22.136,24 mii lei sunt estimate în creștere cu 4,81% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Veniturile financiare în valoare de 523 mii lei sunt programate în scădere cu 24,45% față de nivelul celor realizate în anul 2024.
Cheltuielile totale estimate pentru anul 2025, în valoare de 20.389,22 mii lei, sunt fundamentate în funcţie de activităţile concrete din programele de achiziţii de bunuri şi servicii necesare pentru desfăşurarea activităţii, fundamentate pe baza posibilităţilor reale de plată a acestora, a recalculării cheltuielilor de natură salarială precum şi a altor cheltuieli de exploatare. În structura cheltuielilor totale, cheltuielile din exploatare în valoare de 20.389,22 mii lei, dețin o pondere 100%.
Cheltuielile de exploatare, în valoare de 20.389,22 mii lei, înregistrează o creștere cu 23,83% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
În total cheltuieli din exploatare, cheltuielile cu bunuri și servicii în valoare de 7.070,08 mii lei, dețin o pondere de 34,67%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsaminte asimilate” în valoare de 1.185 mii lei deține o pondere de 5,81%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 6.256,86 mii lei deține o pondere de 30,69%, iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare”, în valoare de 5.877,28 mii lei, deține o pondere de 28,83%.
În structură, cheltuielile cu bunuri și servicii, sunt programate la valoarea de 7.070,08 mii lei, în creștere cu 5,55% față de cele realizate în anul 2024.
Cheltuielile cu impozite, taxe şi vărsăminte asimilate, în valoare de 1.185 mii lei, sunt estimate în creștere cu 41,05%.
Cheltuielile cu personalul sunt în valoare de 6.256,86 mii lei, estimate în anul 2025, în creștere cu 13,57% față cele aprobate în anul 2024 prin Ordinul comun nr. 743/774/784/2024.
Cheltuielile de natură salarială, prognozate în anul 2025, în valoare de 5.437,18 mii lei, conform prevederilor art. XXXIV, alin. (1) și (7) din OUG nr. 156/2024, sunt estimate în creștere cu 12,71% faţă de suma aprobată în bugetul anului 2024 prin ordinul comun nr. 743/774/784/2024, respectiv de la suma de 4.824,18 mii lei (anul 2024) la suma 5.437,18 mii lei (anul 2025), acestea fiind compuse din:
- Cheltuieli cu salariile, sunt prognozate la valoarea de 4.838,40 mii lei, conform prevederilor art. XXXIV alin. (1) și (7) din OUG nr. 156/2024, din care suma de 249,43 mii lei este prevăzută pentru un număr de 2 posturi vacante existente la finele anului 2024, ce vor fi ocupate în anul 2025;
- Bonusuri, în valoare de 598,78 mii lei.
Valoarea cheltuielilor de natură salarială realizate în anul 2024, în sumă de 4.801,59 mii lei, nu depășește nivelul valorii aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2024, prin Ordinul comun nr. 743/774/784/2024, în valoare de 4.824,18 mii lei.
Alte cheltuieli de exploatare sunt în valoare de 5.877,28 mii lei.
Rezultatul brut este pozitiv, respectiv profit în valoare de 2.270,02 mii lei.
Repartizarea profitului net al societății, realizat la 31.12.2024, în valoare de 4.585,60 mii lei, este în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome cu modificările și completările ulterioare și Memorandumului cu tema: „Mandatarea reprezentanților statului în Adunarea generală a acționarilor/Consiliul de administrație, după caz, la societățile naționale, companiile naționale și societățile cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru repartizarea unei cote de minim 90% din profitul net realizat al anului 2024 sub formă de dividende/vărsăminte la bugetul de stat” aprobat în ședința Guvernului din data de 27.03.2025.
Dividendele cuvenite bugetului de stat, aferente anului financiar 2024, sunt în valoare de 4.042,89 mii lei.
Sursele de finanţare a investiţiilor, prevăzute pentru anul 2025, în valoare de 7.237,31 mii lei, sunt în creștere cu 24,44% faţă de cele realizate în anul 2024.
Cheltuielile pentru investiții în anul 2025 sunt programate la valoarea de 3.425,99 mii lei.
Indicatorii economico - financiari cuprinși în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, au următoarele valori:
- productivitatea muncii în unități valorice pe total personal mediu, este în valoare de 539,91 mii lei/persoană;
- câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, în valoare de 10.411,08 lei/salariat, a fost estimat în anul 2025 în creștere cu 5,90% față de cel realizat în anul 2024;
- numărul de personal prognozat la finele anului 2025 este de 43 salariați;
- cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale sunt în valoare de 899,82 lei, în creștere cu 19,20% față de cele realizate la data de 31.12.2024;
- creanțele restante, în valoare de 1.724 mii lei, sunt programate în scădere cu 0,36% față de cele realizate la data de 31.12.2024;
- indicele de creştere al cheltuielilor de 23,83% este mai mare decât indicele de creștere al veniturilor de 3,88%;
- rezultatul brut (profit) - societatea programează un rezultat brut pozitiv în valoare de 2.270,02 mii lei.
Reprezentanții salariaților Societății “Grup Exploatare și Întreținere Palat C.F.R.”- S.A. au luat act de proiectul Bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025, societatea nefiind afiliată la nici o organizație sindicală.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.06.2025:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.06.2025
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
![]() |
![]() |
![]() |