Astăzi, 19.06.2025, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025 al Societății Tipografice „Filaret” - S.A., filiala Companiei Naționale de Căi Ferate “C.F.R.”- S.A.
Scurtă descriere
Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2025, a fost conceput ca un element de legătură între realizatul anului 2024 și bugetul previzionat pentru anii 2025, 2026 și 2027, respectând structura și conceptul unui buget multianual.
Nivelul veniturilor totale este estimat pe anul 2025 în valoare de 5.367 mii lei, fiind menținut la nivelul realizat în anul 2024, conform art. 9, alin. (2) din OG nr. 26/2013, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia în situaţia în care gradul de realizare a veniturilor totale aprobate în bugetele de venituri şi cheltuieli, în fiecare dintre ultimii 2 ani, a fost mai mic de 90%, fundamentarea veniturilor totale pentru anul curent este cel mult la nivelul realizărilor din anul precedent. Nivelul veniturilor din exploatare, estimat pe anul 2025, este în valoare de 5.341 mii lei, în creștere cu 0,01% față de cele realizate la data 31.12.2024. Veniturile din exploatare prevăzute în anul 2025 au o pondere de 99,52% în totalul veniturilor estimate a se realiza, iar veniturile financiare, în valoare de 26 mii lei au o pondere de 0,48%.
Nivelul cheltuielilor totale a fost programat în anul 2025, la valoarea de 5.239 mii lei, în scădere cu 0,03% față de cele realizate la data 31.12.2024.
Cheltuielile de exploatare sunt în valoare de 5.239 mii lei, în pondere de 100% din nivelul cheltuielilor totale și sunt programate scădere cu 0,03% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
În total cheltuieli din exploatare în valoare de 5.239 mii lei, cheltuielile cu bunuri și servicii în valoare de 1.624,81 mii lei dețin o pondere de 31,01%, indicatorul “cheltuielile cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate” în valoare de 7 mii lei deține o pondere de 0,13%, indicatorul “cheltuielile cu personalul” în valoare de 3.547,07 mii lei deține o pondere de 67,71%, iar indicatorul “alte cheltuieli de exploatare” în valoare de 60,12 mii lei deține o pondere de 1,15%.
Cheltuielile cu bunuri și servicii, în valoare de 1.624,81 mii lei, sunt programate în anul 2025, în scădere cu 19,34% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cheltuielile cu impozite, taxe și vărsăminte asimilate, în valoare de 7 mii lei, sunt programate în anul 2025 în scădere cu 4,24% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
Cheltuielile cu personalul, în valoare de 3.547,07 mii lei, sunt programate în creștere în anul 2025 cu 3,73%, respectiv cu suma de 127,46 mii lei, față de valoarea aprobată în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024, prin Ordinul comun MTI/MF/MMSS nr. 1814/4128/1902/2024 și în creștere cu 12,38% față de valoarea realizată în anul 2024.
Cheltuielile de natură salarială, în valoare de 2.800,08 mii lei, au fost estimate în creștere cu 0,23% faţă de suma aprobată în bugetul al anului 2024 prin Ordinul comun MTI/MF/MMSS nr. 1814/4128/1902/2024, respectiv de la 2.793,72 mii lei (anul 2024) la 2.800,08 mii lei (anul 2025), fiind compuse din:
- Cheltuieli cu salariile, în valoare de 2.526,05 mii lei, conform prevederilor art. XXXIV alin. (1) din OUG nr. 156/2024;
- Bonusuri, în valoare de 274,03 mii lei, menținute la nivelul aprobat în anul 2024, din care:
• 25,70 mii lei cheltuieli sociale, conform art. XXXIV alin. (1), lit. d) din OUG nr.156/2024 și stabilite în limita de deductibilitate de 5% aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile, conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
• 248,33 mii lei contravaloare tichete de masă, potrivit art. XXXIV alin. (1), lit. b) din OUG nr. 156/2024, menținute la nivelul aprobat prin Ordinul comun MTI/MF/MMSS nr. 1814/4128/1902/2024.
Societatea nu prevede sume pentru vouchere de vacanță în anul 2025.
Creșterea cheltuielilor de natură salarială în anul 2025, în cuantum de 6,36 mii lei, se datorează influențelor stabilite pornind de la menținerea drepturilor de natură salarială aflate în plată la data de 30 noiembrie 2024, cât și creșterii cheltuielilor cu salariile cu suma de 5,12 mii lei urmare a influenței creșterii salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru anul 2025, conform HG nr. 1506/2024.
Valoarea cheltuielilor de natură salarială realizate în anul 2024, în sumă de 2.654,86 mii lei, nu depășește nivelul valorii aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli al anului 2024 de 2.793,72 mii lei, prin Ordinul comun nr. 1814/4128/1902/2024.
Cheltuielile aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete, în valoare de 674,97 mii lei, sunt fundamentate în conformitate cu prevederile art. 37 alin. (2) și (3) din OUG. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, după cum urmează:
- pentru directorat - valoarea este de 319,25 mii lei;
- pentru consiliul de administraţie – valoarea este 355,72 mii lei.
Numărul de personal prognozat la finele anului 2025 este de 35 salariați, menținut la nivelul programat la finele anului 2024, nivel aprobat prin Ordinul Comun MTI/MF/MMPS nr. 1814/4128/1902/2024, iar numărul mediu de salariați estimat pentru anul 2025 este de 35 salariați.
Productivitatea muncii, calculată în unități valorice pe total personal mediu este programată în anul 2025 în valoare de 152,60 mii lei, în scădere cu 2,85% față de cea realizată la data de 31.12.2024.
Câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat, conform OG nr. 26/2013, în anul 2025 este în valoare de 6.605,67 lei/persoană, în creștere cu 2,5% fată de câștigul realizat al anului 2024;
Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2025, sunt estimate la nivelul de 57 mii lei, în creștere față de nivelul realizat în anul 2024 cu 5,22% și vor fi asigurate integral din amortizare.
Cheltuielile pentru investiții, în anul 2025, sunt programate la nivelul surselor de finanțare, respectiv în valoare de 57 mii lei.
Cheltuielile totale la 1.000 lei venituri totale, sunt estimate la valoarea de 976,15 lei, în scădere cu 0,03% față de cele realizate la data de 31.12.2024.
În anul 2025, indicele de scădere al cheltuielilor totale este de 0,03%.
Societatea Tipografică „Filaret” - S.A. nu a înregistrat și nu programează plăți restante.
Societatea Tipografică „Filaret” - S.A. estimează creanţe restante în valoare de 2.500 mii lei în anul 2025, în scădere cu 16,94% față de valoarea realizată în anul 2024.
Societatea Tipografică „Filaret” - S.A. a programat pentru anul 2025 un rezultat brut (profit) în valoare de 128 mii lei, în creștere cu 1,15% față de valoarea realizată în anul 2024.
Bugetul de venituri și cheltuieli al Societății Tipografice „Filaret” - S.A. a fost supus analizei privind controlul financiar de gestiune, conform Hotărârii Guvernului nr. 1151/2012 pentru aprobarea Normelor Metodologice privind modul de organizare și exercitare a controlului financiar de gestiune, privind verificarea respectării prevederilor legale în fundamentarea bugetului pentru anul 2025.
În conformitate cu art. 6, alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2013, proiectul de buget de venituri şi cheltuieli pe anul 2025, a fost supus consultării către reprezentanții salariaților.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.06.2025:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.06.2025
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
![]() |
![]() |
![]() |