Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Astăzi, 17.12 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ: 

Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea alineatului (1) al articolului 11 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 655/2016 și a literei c) a alineatului (2) al articolului 7 din Normele privind autorizarea şi controlul centrelor de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.212/2015

 

Scurtă descriere

I. În conformitate cu prevederile art. 7 alin. (1) din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, înfiinţată în subordinea ministrului transporturilor şi infrastructurii, se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
Totodată, potrivit art. 16 din Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sumele încasate pentru efectuarea evaluării de impact, a auditului de siguranţă rutieră, a inspecţiei de siguranţă rutieră periodică, precum și pentru formarea profesională a auditorilor constituie venit la bugetul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. şi se utilizează pentru plata onorariilor auditorilor pentru activităţile desfăşurate, plata indemnizaţiilor membrilor şi secretariatului Comisiei, realizarea evaluării siguranţei reţelei rutiere, efectuarea inspecţiilor de siguranţă rutieră specifice, precum şi pentru finanţarea activităţilor proprii ale Autorităţii Rutiere Române - A.R.R..
Potrivit articolului 5 din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 655/2016, Comisia îndeplineşte următoarele atribuţii: elaborează tematica examenului organizat în vederea atestării calităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră, stabileşte subiectele examenului organizat în vederea atestării calităţii de auditor/inspector de siguranţă rutieră, examinează candidaţii în vederea atestării ca auditor de siguranţă rutieră, verifică îndeplinirea condiţiilor legale şi atestă calitatea de auditor de siguranţă rutieră pentru persoanele prevăzute la art. 25 alin. (1) din Legea nr. 265/2008, recunoaşte certificatul emis de autoritatea competentă din statul de origine, în cazul cetăţeanului unui stat membru al Uniunii Europene sau al unui stat aparţinând Spaţiului Economic European ori al Confederaţiei Elveţiene, care a dobândit calitatea de auditor de siguranţă rutieră în unul dintre aceste state şi în baza căruia cetăţeanul exercită legal profesia, potrivit prevederilor Legii nr. 200/2004, aprobă înscrierea în Registrul auditorilor de siguranţă rutieră a persoanelor care au fost declarate admise la examenul organizat în vederea obţinerii atestatului de auditor de siguranţă rutieră, analizează şi soluţionează, în condiţiile legii, în termen de 30 de zile, contestaţiile formulate de investitorul drumului împotriva măsurilor dispuse în raportul de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere/audit de siguranţă rutieră şi emite decizii în acest sens, soluţionează sesizările privind nerespectarea principiului independenţei auditorului de siguranţă rutieră faţă de investitor, proiectant, executant sau administratorul drumului, după caz, soluţionează contestaţiile auditorilor de siguranţă rutieră la deciziile privind sancţiunile disciplinare aplicate de Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. acestora, în termen de maximum 30 de zile, şi emite o decizie în acest sens.
Conform articolului 11 alin.(1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de atestare, disciplină şi soluţionare a contestaţiilor, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 655/2016, Comisia este asistată de un secretariat cu activitate permanentă, formată din 3 angajaţi din cadrul direcţiei cu atribuţii în siguranţa infrastructurii rutiere a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., numiţi prin decizie a directorului general. Totodată, la alineatul (2) al aceluiaşi articolul sunt prevăzute atribuţiile principale ale Secretariatului Comisiei, după cum urmează: pregăteşte şi distribuie materialele necesare bunei desfăşurări a şedinţelor Comisiei, primeşte şi înregistrează orice documente destinate Comisiei, îndeplineşte procedurile de citare a părţilor, în cazul cercetării abaterilor disciplinare şi soluţionării contestaţiilor la raportul de evaluare de impact/audit de siguranţă rutieră, redactează minuta şedinţelor Comisiei şi deciziile acesteia, înregistrează, gestionează şi arhivează corespondenţa, documentele legate de activitatea Comisiei, minutele şedinţelor şi deciziile Comisiei, întocmeşte şi păstrează registrul unic de înregistrare a documentelor legate de activitatea Comisiei şi registrul unic de înregistrare a deciziilor Comisiei.
În ultima perioadă au crescut numărul de contestații depuse de către investitorii proiectelor de infrastructură rutieră la rapoartele de audit de siguranță rutieră, fiind soluționate 44 de contestații numai în perioada ianuarie-septembrie a.c., Secretariatul organizând 25 de ședințe în perioada mențioantă.
Procesele de formare continuă în vederea obținerii calității de auditor de siguranță rutieră, precum și de perfecționare profesională a auditorilor de siguranță rutieră, reprezintă măsuri obligatorii care sunt prevăzute atât în Legea nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cât și în Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030, iar activitățile necesare pentru îndeplinirea acestor măsuri sunt întreprinse îndeosebi de către membrii Secretariatului. Este important de precizat faptul că au fost atestați 205 auditori de siguranță rutieră, iar activitatea Secretariatului presupune analize și verificări ample a tuturor condițiilor necesare și obligatorii a fi îndeplinite de către auditori, conform prevederilor legale în vigoare. De asemenea, membrii Secretariatului, în calitate de angajați ai ARR, au și alte atribuții și competențe în evaluarea rețelei rutiere, care implică activități specifice în teren, precum și în gestionarea auditului de siguranță rutieră și a evaluarii de impact asupra siguranței rutiere. În acest context, se impune modificarea legislației secundare în vederea asigurării cadrului instituţional şi a eficientizării modului de gestionare a siguranţei circulaţiei pe reţeaua rutieră prin intermediul activităților desfășurate de către Comisiei și de către Secretariatul acesteia.
II. După publicarea Ordinului ministrului și infrastructurii nr.3892/2024 în Monitorul Oficial al României nr. 1233 din 09 decembrie 2024 s-au constatat următoarele:
La art. I pct. 3 unde se intenționa modificarea punctului ii) în sensul eliminării sintagmei ”si fax”, s-a strecurat o eroare materială în redactarea textului deoarece în cuprinsul părții dispozitive a pct. 3 s-a făcut mențiune la litera c) în integralitatea sa.

Prin urmare, corespunzător intenției de reglementare, se impune rectificarea acestei neconcordanțe în sensul introducerii referințelor necesare, astfel încât textul să cuprindă toate cele 6 condiții referitoare la detinerea la sediu a mijloaceloer, materialelor și dotărilor tehnico didactice, respectiv deținerea bazei materiale.

 

 

Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:

 

Documentaţia poate fi consultată: 

  • pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în cadrul anunțului referitor la inițierea procedurii de consultare publică cu privire la prezentul proiect de act normativ
  • în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.
  • proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Registratura Ministerului Transporturilor – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.12.2024:

□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos

□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;

□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00

Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)" 

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul  Registru propuneri (mt.ro)

 

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris. 

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.12.2024

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu

 

Documente conexe

Minuta ședinței plenului CDS - data 

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

   
E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!