Astăzi, 17.12 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:
Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 60/2016 privind aprobarea modului de calcul şi a nivelului tarifar, pe tip de activitate, pentru activitățile de investigare a accidentelor şi incidentelor feroviare, efectuate de Agenția de Investigare Feroviară Română - AGIFER
Scurtă descriere
Propunerea spre aprobare a prezentului proiect de act normativ se efectuează în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare
și
în baza prevederilor art. 94 din Ordonanța Guvernului nr.95/1998 privind înființarea unor instituții publice în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinței, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul prevederilor art. 8, lit. j) din Anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr.716 privind organizarea şi funcționarea Agenției de Investigare Feroviară Română – AGIFER, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul de Conducere al Agenției de Investigare Feroviară Română - AGIFER a aprobat, în ședința din data de 09.08.2024, propunerea de modificare a tarifelor unice privind activitățile de investigare a accidentelor/incidentelor feroviare.
În demersul său, Consiliul de Conducere al Agenției de Investigare Feroviară Română - AGIFER a ținut cont de următoarele considerente:
Veniturile astfel obținute trebuie să asigure atât funcționarea structurilor din cadrul AGIFER care se ocupă direct cu activitățile de investigare a accidentelor şi incidentelor feroviare, cât și a structurilor suport, cu responsabilități în activitatea financiar-contabilă, juridică, logistică și de resurse umane.
Corelarea Legii nr.153/2017 cu Legea nr.195/2020 privind statutul personalului feroviar a fost obligatorie, atât ca efect al legii, cât și pentru a-și putea păstra specialiștii, precum și pentru a avea posibilitatea de atragere de noi specialiști din domeniul feroviar cu vechime de peste 10 ani în domeniu, condiție obligatorie pentru angajarea pe funcția de investigator, deoarece salariile personalului cu pregătire și experiență similare din companiile și societățile de profil erau cu cel puțin 40% mai mari.
Chiar si în condițiile corelării Legii nr.153/2017 cu Legea nr.195/2020 privind statutul personalului feroviar, salariile personalului de specialitate al AGIFER sunt, în continuare, mai mici decât cel al angajaților din domeniul feroviar care au pregătire și experiență similară.
Având în vedere cele expuse rezultă un necesar de venituri mai mari față de cele obținute din aplicarea actualelor tarife, în condițiile în care cheltuielile sunt reduse la maxim.
Luând în considerare fundamentele economice prezentate, se propune modificarea tarifelor pe tip de activitate, pentru activitățile de investigare a accidentelor şi incidentelor feroviare, efectuate de Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER, după cum urmează:
NR. CRT. |
COD TARIF |
ACTIVITATE |
TARIF ACTUAL |
TARIF PROPUS |
1. |
TUGA |
prestațiile de activități specifice efectuate de AGIFER, aplicabil administratorilor și gestionarilor de infrastructură feroviară |
73,62 euro/km secție de circulație |
88,34 euro/km secție de circulație |
2. |
TUOC |
prestațiile de activități specifice efectuate de AGIFER, aplicabil operatorilor de transport feroviar de călători |
7,84 euro/1.000 tren km |
9,41 euro/1.000 tren km |
3. |
TUOM |
prestațiile de activități specifice efectuate de AGIFER, aplicabil operatorilor de transport feroviar de marfă |
15,35 euro/1.000 tren km |
18,42 euro/1.000 tren km |
4. |
TUME |
prestațiile de activități specifice efectuate de AGIFER, aplicabil operatorilor de transport feroviar cu metroul |
0,62 euro X nr. mii călători |
0,74 euro X nr. mii călătorii |
5. |
TUFU |
prestațiile de activități specifice efectuate de AGIFER, aplicabil operatorilor de transport feroviar cu metroul |
0,19 % din valoarea lunară a producției fizice, fără TVA aferentă produselor/serviciilor furnizate în domeniul feroviar |
0,22 % din valoarea lunară a producției fizice, fără TVA aferentă produselor/serviciilor furnizate în domeniul feroviar |
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 30.12.2024:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.12.2024
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Minuta ședinței plenului CDS - data
Prezentat în
Şedinţa |
Data |