Astăzi, 19 septembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Lege privind reorganizarea unor instituții publice care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
Scurtă descriere
Având în vedere aspectele prezentate la punctul anterior, proiectul de act normativ propune adoptarea de măsuri care să genereze o creștere rapidă a contribuţiei reale a entităților prezentate la îmbunătăţirea parametrilor economiei româneşti şi la echilibrarea bugetului de stat, prin:
Principalele modificări privind înființarea Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română”, prevăzute în prezentul proiect de act normativ, vizează următoarele:
Regia Autonomă ”Autoritatea Rutieră Română” se substituie în toate drepturile și obligațiile Autorității Rutiere Române.
Regia Autonomă ”Autoritatea Rutieră Română”, în calitate de organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii va avea ca obiect de activitate:
Personalul Autorității Rutiere Române va fi preluat de Regia Autonomă ”Autoritatea Rutieră Română”, în condiţiile legii. Până la încheierea contractului colectiv de muncă al Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română” personalul prevăzut la alin. (1) va beneficia de drepturile de salarizare şi de celelalte drepturi de personal prevăzute în contractul colectiv de muncă al Autorității Rutiere Române, corespunzătoare posturilor pe care urmează a le ocupa, precum şi de alte drepturi prevăzute în legislaţia în vigoare.
Finanţarea Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română” se realizează integral din venituri proprii, fonduri externe nerambursabile și alte surse legal constituite.
Veniturile proprii ale Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română” se constituie din:
(3) Bugetul de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română” se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, la propunerea consiliului de administrație, regia fiind exceptată de la aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
Pentru prestarea activităților specifice pentru exercitarea atribuțiilor de organism tehnic specializat, Regia Autonomă ”Autoritatea Rutieră Română” percepe tarife, care se aprobă de către consiliul de administrație al Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română”, prin hotărâre, potrivit reglementărilor în vigoare.Tarifele pentru producerea şi valorificarea unor produse din activităţi proprii şi conexe, închirieri, prestaţii editoriale sau tipografice, exploatarea unor bunuri pe care le au în administrare, precum și alte prestări de servicii se aprobă de către consiliul de administrație al Regiei Autonome ”Autoritatea Rutieră Română”, prin hotărâre, potrivit reglementărilor în vigoare.
În scopul eficientizării activității de atribuire electronică şi de distribuire a autorizaţiilor de transport rutier internaţional de marfă, prin preluarea de către Regia Autonomă ”Autoritatea Rutieră Română” a atribuțiilor stabilite pentru Autoritatea pentru Digitalizarea României, se modifică în mod corespunzător Hotărârea Guvernului nr. 1173/2003 privind atribuirea electronică şi distribuirea autorizaţiilor de transport rutier internaţional de marfă, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Argumente în aplicarea propunerii de reorganizare a celor două instituții:
Acest nou mod de organizare va conduce la:
Înființarea Regiei Autonome ”Autoritatea Navală Română”, cu sediul în municipiul Constanţa, incinta Port Constanţa, numărul 1, clădirea Autorităţii Navale Române, ca persoană juridică română de interes public national, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ce funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, prin reorganizarea Autorității Navale Române, instituţie publică care se desfiinţează.
Potrivit propunerii de act normativ, Regia Autonomă ”Autoritatea Navală Română” se substituie în toate drepturile și obligațiile Autorității Navale Române.
Totodată, prin proiectul de act normativ se dispune că Regia Autonomă ”Autoritatea Navală Română” este organismul tehnic de specialitate care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul siguranţei navigaţiei şi al securităţii navelor, desemnat să asigure în principal atribuțiile Autorității Navale Române, stabilite prin actele constitutive mai sus menționate.
Menționăm faptul că personalul Autorității Navale Române va fi preluat de Regia Autonomă ”Autoritatea Navală Română”, în condiţiile legii. Până la încheierea contractului colectiv de muncă al Regiei Autonome ”Autoritatea Navală Română” personalul prevăzut la alin. (1) va beneficia de drepturile de salarizare şi de celelalte drepturi de personal prevăzute în contractul colectiv de muncă al Autorității Navale Române, corespunzătoare posturilor pe care urmează a le ocupa, precum şi de alte drepturi prevăzute în legislaţia în vigoare.
În ceea ce privește sursele de finanțare ale Regiei Autonome ”Autoritatea Navală Română”, acestea se constituie din venituri proprii, fonduri externe nerambursabile și alte surse legal constituite.
Pentru activităţile pe care le efectuează în scopul îndeplinirii obligaţiilor ce revin statului în temeiul prevederilor unor convenţii şi acorduri internaţionale la care România este parte, Regia Autonomă ”Autoritatea Navală Română” poate primi fondurile necesare acoperirii cheltuielilor, de la bugetul de stat, prin bugetul MTI.
Date fiind specificul activității Regiei Autonome ”Autoritatea Navală Română” și eventualele particularități ale acesteia prin raportare la activitățile desfășurate cu titlu general de alte regii autonome, se propune ca bugetul de venituri şi cheltuieli al acesteia să se aprobe prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, la propunerea consiliului de administrație. Totodată, se propunerea instituirea unei derogări de la aplicarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
Prin măsurile propuse, se are în vedere creșterea capacității Regiei Autonome ”Autoritatea Navală Română” de a atrage, utiliza, reține și motiva resursa umană de specialitate, în vederea oferirii de servicii publice mai bune și, totodată, în vederea aducerii la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte în ceea ce privește siguranța navigației și securitatea navei.
III. Prin proiectul de act normativ se propune înființarea Regiei Autonome ”Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV”, denumită în continuare Regia Autonomă ”CERONAV” , ca persoană juridică română de interes public national, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ce funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, prin reorganizarea Centrului Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV, denumită în continuare CERONAV, instituţie publică care se desfiinţează.
Potrivit propunerii de act normativ, Regia Autonomă ”CERONAV” se substituie în toate drepturile și obligațiile CERONAV.
Totodată, prin proiectul de act normativ se dispune că Regia Autonomă ”CERONAV” este organismul tehnic de specialitate care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în domeniul pregătirii profesionale şi perfecţionării personalului navigant, desemnat să asigure în principal atribuțiile CERONAV, stabilite prin actele constitutive mai sus menționate.
Menționăm faptul că personalul CERONAV va fi preluat de Regia Autonomă ”CERONAV”, în condiţiile legii. Până la încheierea contractului colectiv de muncă al Regiei Autonome ”CERONAV” personalul prevăzut la alin. (1) va beneficia de drepturile de salarizare şi de celelalte drepturi de personal prevăzute în contractul colectiv de muncă al CERONAV, corespunzătoare posturilor pe care urmează a le ocupa, precum şi de alte drepturi prevăzute în legislaţia în vigoare.
În ceea ce privește sursele de finanțare ale Regiei Autonome ” CERONAV”, acestea se constituie din venituri proprii, fonduri externe nerambursabile și alte surse legal constituite.
Prin măsurile propuse, se are în vedere creșterea capacității Regiei Autonome ”CERONAV” de a atrage, utiliza, reține și motiva resursa umană de specialitate, în vederea creșterii calității sistemului de pregătire profesională și perfecționare a personalului navigant și, totodată, în vederea oferirii de servicii publice mai bune.
Pentru toate Regiile create prin transformarea Autorităților menționate din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii propunem aprobarea bugetelor de venituri și cheltuieli prin Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, având în vedere independența, flexibilitatea și adaptabilitatea la condițiile concrete ale pieței financiare și de transport.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include:
Documentaţia poate fi consultată:
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 28.09.2022:
□ prin formularul online E-consultare disponibil mai jos
□ ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
□ prin poştă, pe adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti;
□ prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
□ la sediul Ministerului Transporturilor și infrastructurii, la Registratura - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G, în cadrul programului de lucru Luni-Joi - 08.00 - 16.30; Vineri - 08.00-14.00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind . . . . . . . . . . (denumirea proiectului de act normativ)"
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul Registru propuneri (mt.ro)
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată în scris.
ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.09.2022.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0751.192.431, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. persoană de contact: Adrian Olteanu
Documente conexe
Versiune îmbunătățită - publicată 17.10.2022
Prezentat în
Şedinţa |
Data |
![]() |
![]() |
![]() |