Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

Data publicării: 21.12.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 22.12.2021

 

Grup ţintă

Toate persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri/opinii/sugestii cu privire la proiectul de act normativ.

 

Scurta descriere a reglementării:

Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.”- S.A., înființată în conformitate cu Hotărârea  Guvernului nr.581/1998 privind înființarea Companiei Naționale de Căi Ferate C.F.R. - S.A. prin reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, este administratorul infrastructurii feroviare din România. Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.”- S.A. furnizează către toți operatorii de transport feroviar, în mod echitabil și nediscriminatoriu, pe baza contractului de acces pe infrastructură, serviciile aferente pachetului minim de acces pe infrastructura feroviară publică. Veniturile principale ale Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., denumită în continuare Compania, sunt veniturile obținute din accesul pe infrastructura feroviară a operatorilor de transport feroviar de marfă și călători (tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice - TUI). Acesta reprezintă valoarea prestațiilor efectuate și facturate de Companie pentru  operatorii de transport feroviar de marfă și călători pentru punerea la dispoziție a infrastructurii feroviare prin asigurarea setului minim de prestații pentru circulația trenurilor aparținând operatorilor de transport feroviar și accesul prin intermediul rețelei la infrastructurile de servicii și serviciile furnizate în conformitate  cu prevederile legale. Acest tarif se aplică nediscriminatoriu, pentru toți operatorii de transport feroviar, aplicându-se tarife similare pentru servicii de transport feroviar similare. Din aceste venituri se asigură cheltuielile de funcționare a Companiei și a infrastructurii feroviare, inclusiv cele de conducere a traficului feroviar, și de întreținere și exploatare a infrastructurii feroviare prin  intermediul societăților afiliate la care Compania este acționar unic. Principalii clienți ai Companiei sunt operatorii de transport feroviar de marfă și călători cu capital de stat, respectiv, Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă” – S.A., cu o pondere de circa 10% în totalul veniturilor, și Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători” – S.A., cu o pondere de circa 55% în totalul veniturilor.

Începând cu anul 2019, pe fondul neîncasării creanțelor de la principalii clienți, Compania se confruntă cu o lipsă acută a lichidităților, ceea ce a condus la acumularea de plăți restante către societățile afiliate, în principal, societățile „Electrificare C.F.R.” – S.A. și „Informatică Feroviară” - S.A.

Societatea Comercială „Informatică Feroviară“ –S.A., denumită în continuare Filiala, a fost înființată, ca societate afiliată Companiei, în anul 2002, în baza Hotărârii Guvernului  nr. 706/ 2002 privind înființarea unor filiale ale Companiei Naționale de Căi Ferate C.F.R. - S.A.  , prin desprinderea activității specifice din activitatea Companiei. Obiectul activității Societății Comerciale „Informatică Feroviară“ - S.A., în principal, asigurarea serviciilor informatice necesare desfășurării activităților aferente transportului feroviar de marfă și călători în condiții de securizare, numerotare și gestionare specifice, cu respectarea normelor de siguranță și calitate impuse pentru fiecare ramură de activitate (infrastructură, marfă, călători) și, în secundar, asigurarea, în limita capacității ramase disponibile, a serviciilor informatice solicitate de terți. Contractul de prestări servicii încheiat de Companie cu Societatea Comercială „Informatică Feroviară” – S.A. implică o componentă de tip abonament și o componentă de tip lucrări determinată de necesitatea proiectării/dezvoltării, pe parcursul derulării contractului, a unor module/aplicații informatice cât și de necesitatea efectuării lucrărilor de mentenanță a echipamentelor pe care rulează aplicațiile critice din sistemul informatic integrat pentru calea ferată - IRIS - Integrated Railway Information System, în vederea asigurării funcționării acestor echipamente în conformitate cu nivelul de utilizare (continuă sau periodică).  

În prezent, Societatea Comercială “Informatică Feroviară“ – S.A. exploatează infrastructura informatică realizată de S.N.C.F.R. – R.A. preluată de  Companie la înființare și cea realizată de Companie și este singura societate care are toate autorizațiile și agrementele necesare pentru desfășurarea activității de aplicații informatice, servicii de rețea, servicii de suport tehnic hardware si software, servicii de consultanta de specialitate pentru administrarea portofoliului de aplicații informatice aferente sistemului feroviar - IRIS. Societatea Comercială „Informatică Feroviară“ - S.A. realizează circa 50% din cifra de afaceri anuală din contractul de prestări servicii încheiat cu Compania, restul cifrei de afaceri fiind realizată din contractele încheiate cu celelalte societăți din sistemul feroviar, Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. Marfă“- S.A., Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. Călători“ – S.A., etc.

La acest moment, datoriile restante ale Companiei către Societatea Comercială „Informatică Feroviară“ – S.A. sunt de 32.294 mii lei. Acestea au o vechime la plată mai mare de 365 zile.

Din cauza neîncasării valorii prestațiilor efectuate pentru  Companie pe fondul neîncasării creanțelor restante de la S.N.T.F.C. „C.F.R. Călători“ – S.A. și S.N.T.F.M. „C.F.R. Marfă“ – S.A., Societatea Comercială  „Informatică Feroviară“ -S.A., la rândul ei, se confruntă cu dificultăți în desfășurarea activității, existând riscul ca în luna decembrie 2021 să nu poată achita valoarea drepturilor salariale și de personal și valoarea energiei electrice și termice.

 

 

Documente supuse consultării
Instrument de motivare

Text proiect

 

 

 

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

 

Elaborarea şi transmiterea propunerilor/observaţiilor/opiniilor
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului

 

Coordonate de contact

 

Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:

  • Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare și Dialog Social – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti

  • Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G

  • Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29

  • Prin poşta electronică la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 

  • Prin formularul E-consultare

 

ÎN SITUAȚIA ÎN CARE DORIȚI CA NUMELE ȘI PRENUMELE DUMNEAVOASTRĂ (SAU DENUMIREA PERSOANEI JURIDICE) SĂ NU APARĂ ÎN TABELUL CU PROPUNERI PRIMITE DIN PARTEA SOCIETĂȚII CIVILE AVEM RUGĂMINTEA SĂ SPECIFICAȚI ACEST LUCRU LA SFÂRȘITUL DOCUMENTULUI TRANSMIS DE CĂTRE DUMNEAVOASTRĂ

 

Propuneri primite

 

Propuneri primite de la

Data receptiei

   
   

 

 

Documente conexe

 

Prezentat în

Şedinţa

Data

 

E-consultare
In cadrul acestei rubrici se vor indica articolele din proiectul de act normativ pentru care exista o propunere de modificare
Selecteaza fisierul
E-petitie
Selecteaza fisierul
E-cerere544
Selecteaza fisierul
Click to listen highlighted text!