La propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Executivul a aprobat, în ședința de astăzi, Hotărârea de Guvern privind aprobarea Programului strategic de dezvoltare și modernizare la Societatea Națională Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia” S.A., pentru perioada 2023-2032.
Prin Programul strategic de dezvoltare și modernizare a Aeroportului din Timișoara sunt prevăzute:
OBIECTIVE DE INVESTIȚII ÎN CURS DE IMPLEMENTARE:
1. Terminal Plecări Curse Externe
Indicatorii tehnici generali pentru proiectul de investiții propus:
Indicatorii tehnici generali pentru proiectul de investiții propus:
Indicatorii tehnici generali pentru proiectul de investiții propus:
Indicatorii tehnici generali pentru proiectul de investiții propus:
b) Obiective de investiții asigurate din alte surse legal constituite
Se estimează ca pe viitor, aeroportul se va confrunta cu o tendința de creștere atât a numărului de pasageri, cât și a activităților logistice și sporirea volumelor de mărfuri cargo transportate pe cale aeriana, astfel încât, prin obiectivul de investiții se urmărește realizarea de:
OBIECTIVE DE INVESTIȚII NOI
Prin acest proiect de investiții se urmărește creșterea ponderii veniturilor conexe activităților aeronautice și utilizarea unei suprafețe totale de 64,50 ha care în prezent este în concesiunea societății fără să fie valorificată.
Proiectele de investiții se vor implementa succesiv, în perioade de timp diferite ca durată, prin mai multe metode de finanțare a investițiilor și cu surse financiare diferite. În acest sens, activitățile se vor coordona și cumula pe loturi, cu o prioritizare în funcție de timpii necesari pentru amortizarea costurilor de investiție, decalate față de Lotul I, respectiv:
Lotul II – Realizarea Centrului Logistic Intermodal Cargo Timișoara
Lotul III – Parcare auto 1.000 locuri destinată pasagerilor
Lotul IV - Construire hotel și spații de birouri
Pista de decolare-aterizare va fi reabilitată/consolidată pentru a face față cererii de trafic cu aeronave de mare capacitate. În concordanță cu etapele de dezvoltare ale terminalului, sistemul suprafețelor de mișcare se va extinde cu căi de rulare de degajare rapidă pentru a permite ieșirea rapidă a aeronavelor de pe pistă.
Proiectul de investiții a fost scindat în două loturi (etape), respectiv:
Modernizarea și extinderea suprafeței de mișcare a aeronavelor – ETAPA 1 - care cuprinde activitățile de dezvoltare planificate pentru suprafața de parcare a aeronavelor,
Modernizarea și extinderea suprafeței de mișcare a aeronavelor – ETAPA 2 - care cuprinde toate celelalte activități de investiții aferente pistei de decolare și aterizare și căilor de rulare.
Indicatorii tehnici ce vor fi promovați pentru acest proiect de investiții vor fi subordonați asigurării priorităților manageriale de a:
- asigura cadrul și condițiile necesare de dezvoltare a infrastructurii pentru atingerea într-o etapă ulterioară a pragului de procesare de 3 milioane de pasageri pe an;
- moderniza și dezvolta infrastructura aeroportuară astfel încât să asigure operarea fără restricții a curselor aeriene de pasageri și mărfuri cu aeronave de categorie „E”.
În vederea asigurării consumului electric al întregii infrastructuri aeroportuare și a Centrului Logistic Intermodal propus, cât și în ceea ce privește decarbonizarea și poluarea aerului, respectiv asigurarea tranziției verzi și a digitalizării sectorului energetic prin promovarea producției de energie electrică din surse regenerabile, a eficienței energetice și a tehnologiilor viitorului este necesară realizarea unui parc fotovoltaic.
Indicatorii tehnici generali pentru proiectul de investiții propus:
Pandemia COVID-19 a accentuat nevoia de digitalizare, iar pentru ca aeroporturile să își optimizeze operațiunile și costurile este important ca soluțiile alese să fie rapide, ușor de folosit, sigure și compatibile cu celelalte soluții tehnice indispensabile desfășurării activității lor.
Obiectivele de investiții se realizează pe bază documentațiilor tehnico-economice aprobate conform legislației în vigoare, cu respectarea reglementărilor în domeniul ajutorului de stat, iar finanțarea acestora se realizează din: