Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

În cadrul reuniunii Consiliului TTE de la Luxemburg din data de 5 iunie 2014, la care a participat Ministrul Transporturilor, Dan Şova, a fost propus

miniştrilor spre adoptare proiectului de concluzii ale Consiliului privind „Revizuirea la jumătatea perioadei a politicii UE în domeniul transporturilor maritime până în 2018 şi perspectiva pentru 2020”.

 

Proiect de concluzii propus de Preşedinţia elenă reia în întregime Declaraţia miniştrilor transporturilor maritime din Uniunea Europeană privind analiza de etapă a politicii europene în domeniul  transportului maritim până în 2018 şi perspectivele până în 2020, adoptată deja cu ocazia Reuniunii informale a miniştrilor de transport maritim din 7 mai 2014 de la Atena, la care, de asemenea, a participat domnul ministru Şova.

 

Cu ocazia Consiliului TTE, ministrul transporturilor s-a exprimat în favoarea adoptării proiectului de concluzii. Prin adoptarea acestor concluzii se doreşte orientarea politicii europene în domeniul transportului maritim în următorii ani, cu accent şi pe nevoile şi priorităţile transportului maritim la nivel internaţional, astfel încât să se stimuleze creşterea economică, crearea de noi locuri de muncă, şi creşterea siguranţei, securităţii şi a protecţiei mediului marin în sectorul maritim.

 

Ministrul transporturilor a aratat susţinerea României pentru îmbunătăţirea performanţelor transportului maritim în domeniul protecţiei mediului marin la nivel UE şi internaţional, fiind favorabilă iniţiativei legislative europene de utilizare a LNG atât în transportul maritim, cât şi pe căi navigabile interioare şi de creare a unei infrastructuri minime pentru alimentare cu LNG în porturi până în 2025, respectiv 2030, în scopul reducerii dependenţei de petrol şi emisiilor de CO2. România sprijină dezvoltarea unor sisteme portuare mai sustenabile şi eficiente si, de asemenea, susţine accelerarea digitalizării şi simplificării procedurilor administrative pentru facilitarea traficului maritim, în special prin implementarea iniţiativei Blue Belt şi a sistemului de raportare unică de către nave, Single Windows, ca parte a serviciilor e-Maritime, sistem ce va reduce considerabil birocraţia şi implicit pierderile cauzate operatorilor din transportul maritim.


Statele membre au adoptat proiectul de concluzii propus.

Click to listen highlighted text!