Bine ati venit la MTI   Click to listen highlighted text! Bine ati venit la MTI

 

În vederea atingerii jaloanelor și țintelor cu privire la reformele și investițiile aferente Componentei 4 – Transport sustenabil din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii,  în calitate de coordonator de reforme și/sau investiții, și Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A., în calitate beneficiar, au semnat contractul de finanțare pentru proiectul tip “Quick Wins” Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii de pe raza SRCF Timișoara.

Prin Componenta 4 a PNRR se urmărește sporirea sustenabilității sectorului transporturilor din România prin sprijinirea tranziției verzi și digitale a sectorului, respectiv de a dezvolta o infrastructură de transport durabilă și ecologică, cu standarde de siguranță adecvate, care să contribuie la finalizarea rețelelor transeuropene de transport (TEN-T) și la descongestionarea nodurilor urbane, stimulând în același timp tranziția către un transport sustenabil la nivel național, fiind vizate acțiuni orientate către dezvoltarea de măsuri „environmental friendly” pe noile sectoare de transport de mare viteză, asigurarea elementelor de protecție a mediului, precum și a sistemelor inteligente de transport (ITS) și a măsurilor de siguranță rutieră.

Proiectul tip “Quick Wins” Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii de pe raza SRCF Timișoara constă în acțiuni specifice pentru readucerea stării căii ferate în parametrii proiectați. Tronsonul Filași - Tg.Jiu - Petroșani – Simeria (Linia 116), TEN-T Comprehensive, care cuprinde 292 km desfășurați de linie, este împărțită între SRCF Timișoara și SRCF Craiova. Din întreaga lungime a traseului, de 292 km desfășurați de linie (sectoare cu linie simplă în alternanță cu sectoare cu linie dublă), de pe tronsonul Filași - Tg.Jiu - Petroșani – Simeria (Linia 116), pe sectorul de traseu aferent SRFC Timișoara, au fost identificate secțiuni de cale ferată necorespunzătoare, în lungime de 12,648 km, care în prezent au impus restricții de viteză și pentru care au fost propuse lucrări punctuale pentru eliminarea restricțiilor de viteză si pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii din cadrul SRCF Timișoara.

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 82,244,703.46 lei, din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este 69,158,526.36lei, iar TVA aferent reprezintă 13,086,177.10 lei, lucrările fiind preconizate a se finaliza la sfârșitul anului 2024.

Click to listen highlighted text!